actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2010, 22:00
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Minimum aantal boetes per agent

Artikel:
LIER - Elke politieagent moet jaarlijks een minimum aantal boetes uitschrijven. Deze regel wil het politiekorps van de zone Lier alvast invoeren. Maar politievakbond NSPV dreigt met acties als het plan doorgaat: 'De burger wordt het kind van de rekening.'

'Alle politiemensen met buitendienst worden verplicht om een minimum aantal processen verbaal uit te schrijven', zegt Philip Van Hamme, voorzitter van het Nationaal Syndicaat van het Politiepersoneel (NSPV). 'Wie dat quotum niet haalt, kan hierop afgerekend worden in zijn tweejaarlijkse evaluatie en dat kan gevolgen hebben voor zijn of haar zesjaarlijkse financiële verhoging. Politiemensen worden dus aangespoord om meer dan anders pv's uit te schrijven, om zo hun job veilig te stellen. De jacht op de burger is geopend.'

Bron:
Het Nieuwsblad 08/11/2010
http://www.nieuwsblad.be/article/de...&subsection=156

Eigen mening:
Dit initiatief is ronduit belachelijk! Politiemensen kunnen toch pas een boete uitschrijven als er werkelijk een overtreding wordt begaan. Als er geen overtredingen worden begaan, zijn er ook geen boetes. Daar zouden ze eigenlijk bij de politie blij om moeten zijn, want dit wil zeggen dat het er veilig aan toe gaat op de openbare weg. Het gevolg van deze actie kan je al wel voor ogen halen: Mensen zullen voor het kleinste detail (bv. auto niet helemaal recht geparkeerd) bestraft worden, omdat de politiemensen hun job willen behouden. Het is te hopen dat deze regel nooit zal worden ingevoerd!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th November 2010, 09:00
Stefan.Scheltjens Stefan.Scheltjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Bevel
Posts: 69
Ik ga volledig akkoord met Matthias. Ik begrijp wel hoe men op dit idee is gekomen: men wil tegengaan dat de politieagenten vanuit luiheid te veel overtredingen door de vingers kijken. Maar deze maatregel zou de agenten dan weer aansporen om op zoek te gaan naar puntejes waarop ze de burger kunnen bekeuren. Vandaag de dag is er echter zo al genoeg agressie en onbegrip naar agenten toe die gewoon hun werk doen. Laat staan hoe de mensen zouden reageren als agenten bij elk contact gniffelend redenen zoeken om je te bekeuren. De agenten zouden alleszins het statuut van boosdoener krijgen, net het tegenovergestelde van wat het politiekorps moet voorstellen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th November 2010, 09:30
sandra.dries sandra.dries is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: herentals
Posts: 55
Politie Lier

mooie anekdote over die mannen
echt gebeurd:
Kom in Lier voor een interim vorig jaar.
Ik weet niet waar te parkeren, ik was de school aan het zoeken.
Ik vraag aan de agent (verkeerpolitie) waar ik mag staan zonder te betalen en zonder schijf (want ik bezit zo'n ding niet), denkt hij even na...
ja, in de straat verder op, hij was er zeker van...
Ik parkeer, ga bij de school langs, mocht 's anderendaags beginnen,
ga terug naar het autootje...
en wat blijkt, die schat had mij een mooi papiertje onder mijn ruitenwisser gestoken
en het was niet zijn gsm-nummer
...terwijl er 50m verder op de vesten 's morgens een walm van marihuana hangt tussen de rokende scholieren...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.