actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2010, 10:38
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 132
Moeder ontvoert eigen kind uit ziekenhuis

ANTWERPEN - Een Marokkaanse moeder die haar eigen kind had ontvoerd uit het Antwerpse Koningin Paola Kinderziekenhuis is maandagavond in Limburg gearresteerd. Haar tweejarig dochtertje werd teruggebracht naar het ziekenhuis. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.
De vrouw nam haar kind mee terwijl dat om gezondheidsredenen niet mocht. Volgens de politie ging het om een parentale ontvoering. De moeder en de vader leefden gescheiden. Er werd gevreesd dat de moeder met haar kind naar Marokko zou vertrekken.

De politie deed onder meer via tram- en busbestuurders een oproep tot getuigen omdat werd vermoed dat de vrouw het openbaar vervoer gebruikte. Een juiste ingeving, want een tip uit Limburg leidde tot haar aanhouding.

bron: destandaard.be

Ik vind het onverantwoord dat je je kind zo in gevaar brengt. Parentale onvoering vind ik al een erg fenomeen. Over het algemeen willen ouders het beste voor hun kinderen. Ze houden van hen en willen ze bij zich hebben. Wanneer je dan een punt zet achter je relatie met de andere ouder, is dit contact uiteraard niet meer zo evident. Je moet je kind(eren) delen. Dat dit ongelooflijk moeilijk is, daar kan ik inkomen. Maar alsjeblieft, je maakt toch al je keuzes in het belang van je kind!
Dat deze vrouw zo egoïstisch is om naast het geluk van haar kind (ze neemt dat meisje haar vader af), ook nog eens haar gezondheid op het spel zet, vind ik niet kunnen.
Natuurlijk hebben wij geen zicht op de gezondheidstoestand van dit meisje. We hebben zelfs geen zich op de algemene toestand van dit gezin. Als de moeder werkelijk denkt dat deze ontvoering geen gezondheidsrisico's inhield en dat haar dochter niet veilig is bij haar vader, dan is het natuurlijk een heel andere zaak. Ik zeg niet dat ze dan het recht had om het meisje te onvoeren. Maar dan zou ik er wel begrip voor hebben.
Ik zou dit artikel niet direct onder de noemer nieuws plaatsen. Maar vind het wel een interessante aanzet om verder na te denken over andere kwesties.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.