actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2010, 08:59
anne.plessers anne.plessers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Neerpelt
Posts: 96
Onderzoek naar seksueel misbruik op manege

Urenlang hebben speurders van de Federale Gerechtelijke Politie Asse gisteren een manege in het Vlaams-Brabantse Wemmel bezet. Ze noteerden de gegevens van alle moeders en vaders die hun kinderen naar de rijles brachten. Dat gebeurde na klachten over misbruik door trainer M.D. (40).

Minstens één meisje diende een klacht in wegens verkrachting. Het parket van Brussel spreekt ook over meerdere klachten wegens de aanranding van de eerbaarheid van minderjarigen. De trainer zou daarbij ook bedreigingen hebben geuit. Volgens het parket zijn intussen al enkele slachtoffers geïdentificeerd. Het gaat om meisjes tussen 14 en 16 jaar. (Bjorn Maeckelbergh)

Bron
De Morgen
donderdag 28/10
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...op-manege.dhtml

Motivering
Ik heb dit gekozen omdat ik vind dat mensen ook mogen beseffen dat dergelijke dingen niet alleen gebeuren in de katholieke kerk maar dat er in heel de maatschappij mensen zijn die dergelijke praktijken uithalen. Tegenwoordig worden priesters allemaal over dezelfde kam geschoren en worden ze allemaal vies bekeken terwijl het maar enkelen zijn die werkelijk iets gedaan hebben. In onze maatschappij van leken zijn ook mensen die zo'n dingen doen en wij bekijken toch ook niet elke mens vies omdat hij een pedofiel zou kunnen zijn?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th October 2010, 13:09
Birgen Birgen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Aug 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 38
Citaat:
Orgineel gepost door anne.plessers
Tegenwoordig worden priesters allemaal over dezelfde kam geschoren en worden ze allemaal vies bekeken terwijl het maar enkelen zijn die werkelijk iets gedaan hebben. In onze maatschappij van leken zijn ook mensen die zo'n dingen doen en wij bekijken toch ook niet elke mens vies omdat hij een pedofiel zou kunnen zijn?


Ik ben het eens met het feit dat priesters allemaal over dezelfde kam geschoren worden maar ik vraag me toch af waarom er niets gebeurt met deze feiten? Ik ben voorstander om het celibaat af te straffen. Maar daar zal ik niet over uitwijken in dit onderwerp ik geef je toch groot gelijk dat je dit eens aankaart
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd November 2010, 20:13
Elissa.Buyens Elissa.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wommelgem
Posts: 33
Zo een bericht schudt me telkens weer een beetje wakker. Het kan inderdaad op de meest onvoorspelbare plaatsen voorkomen. Ik vind het wel goed dat je aanhaalt dat het niet enkel in de kerk voorkomt. Door de media hebben we nu inderdaad allemaal vooroordelen gekregen, en deze zijn zeer vaak niet terecht. De laatste tijd begin ik meer en meer te beseffen dat je niet telkens moet denken 'dat overkomt mij toch niet' want het kan zoals in dit artikel op de meest vertrouwde plaatsen voorkomen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.