actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd May 2013, 09:35
w*nnes.braeckmans's Avatar
w*nnes.braeckmans w*nnes.braeckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kessel
Posts: 59
"Nieuwe computergame maakt brein 3 jaar jonger in 10 uur"

Hoewel meestal wordt beweerd dat computerspelletjes niet goed zijn voor onze gezondheid, zijn experten er naar eigen zeggen in geslaagd een game te ontwikkelen die onze hersens drie jaar jonger maakt. Het revolutionaire spel, dat 'Road Tour' heet, zou zelfs effectiever zijn dan een kruiswoordraadsel invullen.

De ontwikkelaars van de game lieten een groep van bijna 700 50-plussers tien uur lang het spelletje spelen. Uit resultaten bleek dat hun brein een jaar later niet verder was afgezwakt, integendeel zelfs, het was scherper geworden en drie jaar 'verjongd'. Wie het spel 14 uur had gespeeld, verbeterde zijn brein zelfs met vier jaar.

Bij de game, die online tegen betaling kan gespeeld worden, krijgen spelers bij de start twee zaken voorgeschoteld: een voertuig en een verkeersbord. Deze moeten ze in de loop van het spel onthouden. Naarmate het spel vordert, krijgen ze steeds minder tijd en beginnen de auto's of vrachtwagens steeds harder op elkaar te lijken. Bovendien komt er meer irrelevante informatie op het scherm om de gamers af te leiden.

Verschillende vaardigheden
Fred Wolinsky, de gezondheidsprofessor die het spel ontwikkelde, schrijft de opmerkelijke resultaten toe aan de vaardigheden die nodig zijn om het spel te spelen. "Hoewel het heel eenvoudig is, hebben gamers toch heel wat vaardigheden nodig, zoals snelheid, een goed geheugen en aandacht. Deze functies zijn ook in het alledaagse leven cruciaal."

bron: http://www.hln.be/hln/nl/4126/Games...in-10-uur.dhtml

Eigen mening:

Ik vind dat dit een goede zaak is voor de industrie en de makers. Spelletjes als deze tonen aan dat spelletjes niet enkel slecht zijn. Ik ga niet ontkennen dat veel gamen slechte dingen te weeg brengt, want dat is gewoon zo maar ze zijn ook goed voor bepaalde zaken. Zo heb ik een documentaire gezien waarin ze gamers het lieten opnemen tegen niet gamers en in verscheidene zaken zoals reactiesnelheid, hand-oog coördinatie, snelheid van keuzes maken, letten op meerdere zaken tegelijkertijd, ... waren de gamers altijd beter. Zo konden sommige die hard gamers 25% sneller keuzes maken als niet gamers, en ze maakten gemiddeld evenveel fouten als de niet-gamers. Ook hun reactiesnelheid van schietspelletjes was veel sneller. Buiten deze voordelen van de gewone spelletjes vind ik het ook goed dat ze een spel uitgevonden hebben dat ervoor zorgt dat je hersenen scherper zal worden. Ik vind dit een goede uitvinding en tegen de makers kan ik enkel zeggen, doe zo voort!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.