actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2013, 13:26
emily.v*ncantfort emily.v*ncantfort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 16
Kopstuk 'Bende van den Dikke' krijgt twaalf jaar cel

Kopstuk 'Bende van den Dikke' krijgt twaalf jaar cel

De correctionele rechtbank heeft Said E.H. (40) uit Antwerpen veroordeeld tot twaalf jaar cel voor acht gewapende overvallen op banken en handelszaken. Hij had in 2006 als leider van de beruchte 'Bende van den Dikke' al eens tien jaar cel gekregen, maar begon een jaar na zijn vrijlating opnieuw overvallen te plegen om zijn schulden te betalen.
De 'Bende van den Dikke' pleegde tussen september 2003 en maart 2004 elf gewapende overvallen op grootwarenhuizen en restaurants in Antwerpen. Het hof van beroep veroordeelde kopstuk Said E.H., die toen al zeven veroordelingen voor gelijkaardige feiten op zijn kerfstok had, tot tien jaar cel. Eind 2011 kwam hij onder elektronisch toezicht te staan, maar het duurde niet lang voor hij weer het verkeerde pad opging.

Tussen december 2012 en februari 2013 pleegde hij acht gewapende overvallen: zes op bankfilialen in Stabroek, Ranst, Edegem, Zwijndrecht en Bornem en dan nog twee op een Blokker-filiaal in Kontich en op een Kruidvat in Schilde. Said E.H. vermomde zich telkens met een latexmasker van een oude man. Camerabeelden van het vluchtvoertuig leidden de politie tot bij hem.

Hij pleegde vijf van de overvallen met een onbekend gebleven kompaan. Bij de laatste hold-up op het Kruidvat kreeg hij de hulp van zijn neef Moussa (19). Die kreeg daarvoor 37 maanden cel. De totale buit bedroeg bijna 50.000 euro. De beklaagden moeten 21 slachtoffers in totaal ruim 107.000 euro aan schadevergoedingen betalen.

Mening:
Dit is gewoon maatschappelijk gezien niet verantwoord. Het is duidelijk dat deze misdager een veelpleger is. Ik weet niet of het nu gaat helpen om hem weer 12 jaar in de cel te steken, waar hij misschien na 1/3de van zijn straf al uit kan komen. Dit is dan zelfs maar 4 jaar.
Deze overvaller heeft duidelijk begeleiding nodig, aangezien hij 10 jaar in de cel heeft gezeten en zich nog geen jaar kon inhouden om weer hetzelfde te doen. Of die extra 12 jaar hem dan gaat veranderen, daar heb ik mijn bedenkingen bij. Als het aan mij ligt, en ik ben daar misschien te hard in, vind ik 12 jaar zelfs te weinig. Acht gewapende overvallen, dat is iets meer dan een jaar per overval. Dit is gewoon te weinig. Hij heeft in de gevangenis sowieso extra begeleiding en therapie nodig, wil hij ooit geen gevaar meer zijn voor de maatschappij.
Jammer genoeg moeten we er dan weer geld steken in de gevangenen. Misschien een goede tip voor de 'weldoener' van Koksijde-Bad om daar zijn geld eens te droppen, als hij er dan toch zonodig vanaf wil! Niet bepaald een mogelijke oplossing dus.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.