actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Sport
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2016, 18:19
maxim.g*ris maxim.g*ris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Poederlee
Posts: 47
Wereldprimeur: veiling van ongeboren toppaarden in Limburg

Wereldprimeur: veiling van ongeboren toppaarden in Limburg

Limburgse paardenfokkers doen zich wereldwijd opmerken met een online veiling van alleen paardenembryo's. En niet de eerste de beste.

"We hebben een selectie gemaakt van de allerbeste genen van springpaarden die je in de wereld kan vinden", vertelt Tom Lemmens van Stoeterij Studbook Zangersheide uit Lanaken aan VRT Nieuws.

De embryo's zijn ingeplant bij draagmerries omdat fokkers hun prijsbeesten liever niet zwanger zien rondlopen. Enkele dagen na de bevruchting worden de embryo's met een speciale spoeltechniek verwijderd voor ze zich in de baarmoeder hebben kunnen nestelen. De geveilde veulens worden in het voorjaar van 2017 geboren.

Tienduizenden euro's
Het Belang van Limburg meldt dat Zangersheide in augustus ook al eens twee embryo's verkocht tijdens een veiling met dieren die al geboren waren. Er werd toen afgeklopt op 34.000 en 50.500 euro, maar bij de nieuwe veiling gaat het echter uitsluitend om embryo's.

Lemmens zegt nog dat er veel interesse is voor de veiling, die gisteren startte en nog loopt tot maandagavond. "Vooral Europeanen doen een bod, maar ook de VS en Brazilië tonen zich geïnteresseerd."

Bron: Het Laatste Nieuws 10/12/2016
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Diere...n-Limburg.dhtml

Mijn mening:
Ik weet niet of mijn mening terecht is, maar ik heb het gevoel dat we nu wat te ver gaan. De genen van de beste paarden gebruiken om een ongelofelijk subliem paard te maken is één ding. Maar een veiling met uitsluitend embryo's? Dat maakt me persoonlijk wat misselijk. Je verkoopt dieren, wat ik al niet direct beschouw als goederen. Het gaat om verschikkelijk veel geld wat we wel vaker zien bij de verkoop van paarden, maar deze zijn nog niet eens geboren! En het gebeurd allemaal dicht bij onze deur. We kunnen best de natuur gewoon zijn gang laten gaan. Een goed westrijdpaard krijg je door veel en goed te trainen. Niet door met hun genen te spelen. Ik beschouw HLN niet als een goede nieuwssite, maar dit artikel kon ik zomaar voorbij laten gaan. We zouden beter deze technieken gebruiken om problemen zoals ziektes te bestrijden. Nu verdienen de mensen er gewoon bakken geld mee.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.