actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th May 2013, 09:23
G*lles.Den.Abt G*lles.Den.Abt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Noorderwijk
Posts: 115
Machinist giftrein reed dubbel zo snel als toegelaten

De Nederlandse machinist van de giftrein die vrijdagavond in Wetteren tot ontploffing kwam zou dubbel zo snel gereden hebben dan toegelaten was. Bovendien negeerde hij een remsignaal en trok hij in plaats daarvan verder op. Dat schrijft de krant De Morgen.
De Morgen kon de hand leggen op de inhoud van de noodoproep die de machinist zaterdagochtend iets over 2 uur deed naar het bevoegde seinhuis. Daaruit blijkt dat hij zijn stuurfout pas enkele seconden voor het ongeval opmerkte. "Ik ben te hard door de wissels gegaan. Ik heb waarschijnlijk het sein gemist", zou hij tijdens het gesprek gezegd hebben.

Bruusk remmanoeuvre
Verschillende bronnen bij de NMBS bevestigen bovendien dat het gerechtelijk onderzoek eveneens aantoont dat de machinist te snel reed. In plaats van af te remmen tot 40 kilometer per uur na een waarschuwingssein zou hij juist harder zijn beginnen te rijden.

Toen hij een tweede sein opmerkte, zou hij een bruusk remmanoeuvre hebben uitgevoerd wat misschien wel doorslaggevend is geweest voor de ontsporing. Toch had de chauffeur het sein zeker gezien, wat blijkt uit het feit dat hij het gepaste knopje had ingeduwd op zijn dashboard.

De machinist werkte al meer dan 25 jaar voor de spoorwegen waar hij een vlekkeloos parcours aflegde.

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...oegelaten.dhtml

Eigen mening:
Wat je hier leest is toch echt wel schandalig. Ik begrijp niet dat de machinist niet verder nagedacht heeft bij het feit dat hij uiterst gevaarlijke stoffen aan het vervoeren was. Dit allemaal kort bij plaatsen waar mensen wonen, door zijn acties is er een dode gevallen en heel veel slachtoffers. Ik stel me hier ook vragen bij of het wel logisch is om zulke gevaarlijke stoffen zo te laten vervoeren...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.