actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2009, 07:16
nick.moons nick.moons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 110
Kwart alcoholcontroles overdag

Kwart alcoholcontroles overdag

Liefst één op de vier alcoholcontroles gebeurt op weekdagen tijdens de werkuren. Dat blijkt uit cijfers van ETRI, het bedrijf dat via sms waarschuwt voor zulke controles. "Besparingen", luidt het bij de politie. "Controleren tijdens de kantooruren is het goedkoopst." Dat schrijft Het Laatste Nieuws vandaag.

Besparen
"De beleidsmakers vragen ons ook dit jaar om nog maar eens méér te controleren", zegt Paul Scherens van de vakbond ACOD, die voor de wegpolitie spreekt. "Maar ze vergeten dat ze ons eerder al vroegen om ook te besparen. Geld en personeel om die extra controles tijdens het weekend te doen, is er dus niet. Dan moeten die maar tijdens de week gebeuren, hé. Maar niet 's avonds of 's nachts, want ook dat kost extra geld."

Bewuste keuze
Minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom en het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) ontkennen dat het iets met besparingen te maken heeft. "Het is een bewuste keuze om meer te controleren op weekdagen en tijdens de kantooruren. We willen de mensen duidelijk maken dat je nóóit mag rijden als je te veel gedronken hebt en dat je op elk mogelijk moment langs de kant van de weg kan gezet worden om te blazen. Ook op een dinsdag om twee uur in de namiddag dus." (belga/adv)
03/12/09 06u24
bron: www.demorgen.be
-----------------------------------------
mening:
Alcohol tijdens de kantooruren zijn het goedkoopst, maar wat voor nut hebben ze? De meeste mensen werken die dag dus niet veel zullen iets gedronken hebben. Er zullen altijd wel enkelingen die iets hebben gedronken, maar of de alcoholcontroles overdag echt nut hebben, stel ik toch in vraag?
Maar als er geen geld is voor extra mensen om controles uit te voeren dan moet men de controles overdag doen, maar die hebben in mijn ogen weinig zin.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd December 2009, 07:21
johanvandenbosch johanvandenbosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 106
toch...

Je zou er toch van verschieten hoeveel mensen er tijdens hun lunch een flesje wijn op na houden. Het is natuurlijk absurd om te denken dat je veel mensen zal "klissen" tijdens kantooruren. Maar de meeste mensen redeneren : "er zal nu wel zeker geen controle zijn, dus kan ik wel een paar glaasjes drinken". En die redenering gaat niet op
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd December 2009, 12:25
elien.leys elien.leys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Lille
Posts: 58
Ik ben ook van mening dat deze controles overdag niet echt onnuttig zijn. Je hebt als snel iets teveel gedronken dan je wettelijk mag. Als je bijvoorbeeld na een geslaagd project een pintje gaat drinken of gewoon een businesslunch. Ik ben het met Johan eens dat je ervan zou kunnen verschieten hoeveel mensen er overdag toch net iets teveel op hebben. Maar de meeste boetes worden 's avonds uitgedeeld en daarom snap ik ook Nick zijn commentaar. De politie staat dus voor de taak om met de beschikbare manschappen, zoveel mogelijk effectieve controles uit te voeren. Ik denk dat deze controles zowel overdag als 's avonds moeten gehouden worden, met het meerendeel 's avonds.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 3rd December 2009, 12:36
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Mol
Posts: 101
Ik ben zelf ook al eens overdag op een weekdag tegengehouden om te blazen. Ik vond dit echt onnuttig, want schoolgaande mensen gaan natuurlijk nooit iets drinken op een weekdag, en ik betwijfel of werklui dit ook doen? Het kan natuurlijk wel eens zijn dat je op je werk een pintje drinkt, maar ik veronderstel dat dit zeker met mate is en het bij 1 of 2 pintjes blijft want je moet natuurlijk ook nog actief kunnen werken. Als dit werkelijk met besparingen te maken heeft vind ik het echt betreurend.
Er zijn de laatste tijd al zoveel ongelukken gebeurd door dronken chauffeurs, en dit vooral in het weekend. Ik vind dat ze de controles die ze door de week uitvoeren zeker mogen inkorten en in het weekend er dubbel zoveel mogen doen. Je kunt je niet voorstellen hoeveel mensen er uitgaan met de auto en absoluut geen rekening houden met hun drankgebruik. Het is verschrikkelijk!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.