actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th April 2013, 13:52
j*rie.willems j*rie.willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 106
Obama houdt emotioneel anti-wapenpleidooi

De Amerikaanse president Barack Obama heeft in Connecticut, waar in december 26 mensen stierven in een schietpartij op een school, het Congres opgeroepen om werk te maken van strengere wapenwetgeving.

Obama hield zijn pleidooi in Connecticut. Het is in die staat dat in december in de stad Newtown 26 mensen - vooral kinderen - omgekomen zijn bij een schietpartij op een school. Hij noemde het drama in Newtown de ergste dag van zijn presidentschap en wil koste wat het kost voorkomen dat zoiets zich herhaalt.

"Als we ook maar iets kunnen doen om te vermijden dat één vader zijn kind moet begraven, dan is dat het toch waard om voor te vechten", vroeg de president zich geëmotioneerd af. Het is volgens hem perfect mogelijk om én de burgers te beschermen tegen schietpartijen én het befaamde "Second Amendment"-recht op wapens te respecteren.

Het stoort de president vooral dat de wapenlobby de verstrenging van de wapenwetten niet wil wegstemmen, maar een stemming erover gewoon wil tegenhouden. "Ze zeggen met andere woorden dat jullie mening er niet toe doet. En dat is niet rechtvaardig", zegt Obama die hiermee verwijst naar het feit dat de meeste Amerikanen voor strengere wapenwetten zijn.

Commentaar:
Ik begrijp niet dat zoveel mensen het als hun recht zien een wapen te bezitten en te mogen vuren. Ik vind het een zeer angsaanjagende gedachten dat de bevolking zomaar aan geweren e.d. kunnen geraken. Ik pleit dan ook voor een verstrenging van de wapenwet. Dit zowel in Amerika als hier in België. Mensen geraken nog te gemakkelijk aan een wapen. Ik ben wel niet zo naïef te geloven dat als er een strengere wet komt, voorvallen zoals in Conneticut niet meer zullen voorkomen. Mensen zoals bijvoorbeeld De Gelder zullen jammer genoeg, altijd wel aan de spullen geraken die ze nodig hebben.

Bron:
De redactie, 9 april 2013, (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...nd/130409_obama)

Laatst aangepast door j*rie.willems : 9th April 2013 om 13:58.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th April 2013, 17:45
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 133
Dat een machtig man als Obama zich met al zijn mogelijkheden inzet voor de verstrenging van de wapenwet is een fantastisch gegeven. Obama heeft veel macht als president en gebruikt deze om iets te veranderen aan de wapenwetgeving. Buiten zijn macht gebruikt hij ook zijn menselijkheid en dit maakt hem zo geliefd. Obama is naast president, een van de machtigste mannen op aarde, ook een mens en hij laat dit zien. Hij laat in zijn hart kijken en spreekt als mens en als vader. Ik vind zijn strijd voor een verstrenging van de wapenwetgeving fantastisch. Het zou tijd moeten worden dat tegenstanders ook hetzelfde beeld krijgen over de wapenwetgeving dan hij, dan zou er tenminste iets kunnen veranderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.