actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th April 2011, 10:32
Christophe Christophe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 38
President Obama gaat als underdog campagne voeren

President Obama gaat als underdog campagne voerenDemorgen
26/04/11, 09u44
De Amerikaanse president Barack Obama probeert zich op te stellen als de underdog voor zijn herverkiezing in 2012. "We moeten niet handelen als de machthebber'', zegt campagneleider Jim Messina in een video op de campagnewebsite barackobama.com. "We moeten een opstandige campagne voeren die iedere dag opnieuw begint om elke stem te werven."

Obama erkent dat het lastig is de presidentsverkiezingen opnieuw te winnen. "Dit wordt net zo moeilijk als, misschien zelfs moeilijker dan in 2008'', zei Obama bij een inzamelingsactie. "Ons werk is nog niet af.''

Obama voerde in 2008 een speciale campagne. Hij overtuigde vooral jongeren om hem tot de eerste zwarte president van de VS te maken. "Als we dezelfde campagne gaan voeren, hebben we een grote kans om te verliezen'', zei Messina. (anp/vsv)
Eigen mening
Obama gaat opnieuw als president. Ik weet niet of dit goed is of slecht. In mijn ogen is elke president zo goed als hetzelfde. Er zullen een paar kleine elementen zijn waar zij invloed op hebben. Maar ik denk niet dat zij nog veel macht bezitten. Of zij dat wel echt hebben bezit. Ik denk dat de Amerikaanse presidenten alleen maar "puppets" zijn van onbekende, machtige mensen die leven achter de gordijnen.
Daarom denk ik dus dat een verkiezing meer een spel is dan een echte, onvervalste verkiezing. Bij elke verkiezing zijn de resultaten al ongeveer op voorhand bekend. Stemmen zijn gemakkelijk te koop. De telling is makkelijk te vervalsen.
Ik weet dat dit een redelijk extreme gedachte is, maar ik denk wel dat er waarheid achter zit..
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th April 2011, 11:18
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
President Obama gaat als underdog campagne voeren

Ik had gemengde gevoelens toen ik vernam dat Obama president was geworden. Op zich is dat niet racistisch bedoeld, maar eerder uit angst dat er wel eens heel wat problemen zouden komen door Amerikanen of terroristen, ... Gelukkig is dat uiteindelijk niet gebeurd! Nu wil Obama voor een tweede ambstermijn gaan. Dat vind ik persoonlijk wel een goed plan. Natuurlijk is elke president in grote lijnen gelijk met zijn voorgangers door de algemene lijnen, maar Obama heeft toch een redelijk goede visie en aanpak die hij verwezenlijkte de laatste vier jaren. Ik begrijp dan ook de visie van Christophe, maar toch denk ik dat Obama een goede president is voor het volk! Maar natuurlijk kan niet iedereen voor iedereen goed doen!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th April 2011, 13:37
Maximous Maximous is offline
Michael.Stouten
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 72
Obama lijkt in de verste verte niet op zijn voorganger George Bush. Hij heeft heel wat meer verwezenlijkt, denk maar aan de zorgwet. Spijtig genoeg zijn vele Amerikanen te trots om de gezondheidswet goed te keuren. Het is wel slim dat Obama als underdog naar de verkiezingen trekt. Ik denk dat hij ofwel zwaar zal winnen ofwel zwaar zal verliezen. De republikeinen hadden er bijna voor gezorgd dat er een 'government shutdown' zou plaatsvinden in Amerika. Uiteindelijk heeft hij dit toch nog kunnen verhinderen. Hiervoor heeft Obama heel wat toegevingen moeten doen zodat de VS vele miljarden zal moeten besparen. Hopelijk zien de Amerikanen Obama als redder van de 'government shutdown'.

Ik hoop van harte dat Obama de verkiezingen opnieuw wint en ik raad aan Christophe aan dat hij niet meer zo veel naar 'Prison Break' kijkt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.