actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th May 2014, 11:08
R*ni Van Eemeren R*ni Van Eemeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: beerse
Posts: 105
Toch plan voor budget cyberveiligheid

Toch plan voor budget cyberveiligheid


Premier Elio Di Rupo heeft dan toch een voorstel uitgewerkt over de verdeling van de beloofde tien miljoen euro om de cyberveiligheid te verhogen.

Daags nadat bekend was geworden dat de regering het budget voor cyberveiligheid nog niet had besteed, liet premier Di Rupo (PS) vorige week vrijdag een werkgroep bijeenkomen om de beloofde 10 miljoen te verdelen. Dat schrijven De Tijd en L'Echo vandaag.

Volgens de kranten zou de regering 1,23 miljoen euro investeren in een nieuw Centrum voor Cybersecurity, dat onder de premier zou vallen.

Ruim 3 miljoen euro wordt vrijgemaakt om extra speurders aan te werven bij de bestaande Federal Computer Crime Unit van de federale politie, bij de Staatsveiligheid en de militaire inlichtingdienst.

Noodplan

De aftredende regering zou volgens het plan ook inzetten op de beveiliging van de Belgische telecommunicatie. Er zou 350.000 euro worden uitgetrokken om een noodplan uit te werken voor telecomnetwerken.

Ook zouden alle regeringsleden en veiligheidsdiensten mobiele telefoons krijgen die beveiligd zijn tegen hacken en spionage. Kostenplaatje: 300.000 euro.

Bron: De redactie
Datum: 13/05/2014

Eigen mening:

Ik vind het zeer goed dat er zoveel geld wordt ingezet voor cyberveiligheid. Het is alleen zo jammer dat er nu pas iets met dat geld gedaan wordt. Pas nadat in de media kwam dat er nog niets met het geld gedaan is, komt er een groep bijeen die dit budget gaat verdelen. Dit terwijl er talloze problemen zijn met cyberveiligheid. Ik hoop dat de regering in het vervolg meer aandacht hiervoor gaat hebben.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th May 2014, 11:51
J*rine.Storms J*rine.Storms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 115
Cyberveiligheid

Het verbaast me dat er nog niets opgericht was rond cyberveiligheid. We leven tegenwoordig in een maatschappij waarin alles met de computer gebeurt en waarmee jongeren ook continu op de computer zitten. Dat dit thema zo lang is blijven liggen vind ik dus wel vreemd. Natuurlijk is het wel goed dat er nu een groep zich inzet om het budget voor cyberveiligheid te spenderen. Ik hoop dat deze groep het geld nuttig besteed en dat er in de toekomst meer aandacht naar gaat.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th May 2014, 13:31
E*elien.segers E*elien.segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Ravels
Posts: 102
Jongeren posten alles deze dagen op internet. Soms snappen ze de gevolgen hiervan niet. Ze zijn dan verontwaardig dat hun gegevens gebruikt worden om bijvoorbeeld de Antwerpse hoerenpagina te creëren. Ze zijn zich niet van het kwade bewust. Nu wil de regering iets doen aan het cyberpesten. Er moet een beleidsplan komen want als het zo verder gaat, wordt het erger. De jongeren moeten gesensibiliseerd worden op het gebruik van internet. Ze moeten weten dat ze niet alles mogen posten. Als leerkracht is dit ook onze taak om bij de leerlingen bij te brengen. We moeten de leerlingen hier mee confronteren en beschermen tegen deze evolutie van internet, die veel e snel gaat.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 14th May 2014, 21:58
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Ik ga akkoord met het feit dat wij als leerkrachten onze leerlingen moeten hoeden voor de gevaren van het internet. Aan de andere kant vind ik dat die verantwoordelijkheid ook deels bij de ouders ligt. Ik vind niet dat jongeren onder 16 jaar op sociale media moeten zitten. Als je dit als ouder toch toelaat, praat dan met je tiener over wat wel en niet kan op sociale media. Ook met jongeren ouder dan 16 jaar moet je hier over praten. Jongeren denken niet na over de gevolgen van wat ze op het internet posten. Daarom is het zowel als leerkracht en als ouder belangrijk om de jongeren te informeren hieromtrent.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.