actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th May 2014, 09:01
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 133
260.000 Vlamingen op wachtlijst

260.000 Vlamingen op wachtlijst

Minstens 260.000 Vlamingen prijken op een wachtlijst. Ondanks forse investeringen, onder meer in de kinderopvang, zijn de wachtlijsten alleen maar langer geworden. Dat heeft Groen becijferd, zo schrijven Het Laatste Nieuws en De Morgen.

Zo is er nood aan 44.000 extra plaatsen in de kinderopvang en zoeken 100.000 tot 160.000 ouderen een plaatsje in een rusthuis. Meer dan 90.000 kandidaten wachten dan weer op een sociale woning en voor 4.500 jongeren is er nog geen plaats in de bijzondere jeugdzorg.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140505_01092286 (geraadpleegd op 5 mei 2014)

Mijn mening
Het is verschrikkelijk dat zoveel ouders of hun kleuter niet ingeschreven krijgen op een school naar keuze of hun kind niet op een aangepaste school binnenkrijgen. Hoe we kunnen onze kinderen nu nog de meest aangepaste begeleiding bieden, als die er niet is?
Ik denk dat het tijd wordt dat de politiekers hier eens rekening mee gaan houden. In plaats van alle grote staatshervormingen die enkel maar veel tijd in beslag nemen, zou men eens meer naar de mensen en die hun problemen zien en luisteren.
Probeer eens nieuwe plaatsen te creëren, maak daar eens tijd, geld en ruimte voor. Dit probleem is nijpend en erg pijnlijk voor de desbetreffende ouders! Luister naar hen en help hen ook!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th May 2014, 10:13
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 170
Ik deel de mening van Ingeborg. Ik ben ook wel een beetje geschrokken van deze aantallen, ik had niet gedacht dat er in België zoveel mensen op een wachtlijst zouden staan om opgevangen te worden.
We willen graag zoveel mogelijk mensen aan het werk krijgen en we willen dat ook mensen met jonge kinderen weer gaan werken na een tijdje, maar dan moeten we hen wel die kans geven. Er zijn heel wat mensen die hun kind wel eens kunnen "achterlaten" bij de grootouders, maar er zijn er ook heel wat die deze mogelijkheid niet hebben. Ze kunnen dan misschien wel regelen dat vrienden en familie om beurte een keer op hun kind passen, maar dit is vaak heel lastig.
Ook oudere mensen die niet meer in staat zijn om voor zichzelf te zorgen en bij wie dit ook met de hulp van de kinderen niet meer mogelijk is, zouden vrijwel meteen een opvangplaats moeten kunnen krijgen.

Het wordt dus inderdaad hoog tijd dat de politiekers zulke dingen niet alleen gaan becijferen, maar dat ze er ook actie tegen gaan ondernemen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.