actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th September 2013, 11:08
S*m.martens S*m.martens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 101
Financiële aanmoedigingen voor winterbanden

Financiële aanmoediging voor winterbanden

Belgen zullen binnenkort financieel aangemoedigd worden om hun voertuig met winterbanden uit te rusten. Dat berichten de Sud Presse-kranten woensdag.

Volgens hun informatie stellen staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet (cdH) en verzekeraar Ethias een premie voor bij de aankoop van banden, alsook een vermindering van de verzekeringspremie.

Op basis van een studie van het BIVV had Wathelet begin juli beslist om winterbanden niet verplicht te maken van zodra het koud wordt. Maar Wathelet wou wel autobestuurders blijven bewust maken van het belang van winterbanden. Hij hoopte ook verzekeraars ervan te kunnen overtuigen om de kosten voor de aankoop, montage en stockage van winterbanden te verminderen.

De kranten merken op dat winterbanden het probleem van geblokkeerde vrachtwagens niet oplossen en ook geen invloed hebben op de ernst van auto-ongevallen. Wel zijn ze zeer nuttig om de auto onder controle te houden als de temperatuur onder de 7 graden zakt, klinkt het.

DS, 25/09/2013

Eigen mening: Het gebruik van winterbanden schrikt nog vele mensen af door de extra kosten. Maar het gebruik heeft wel voordelen in de winter. Als je de auto beter onder controle kan houden door winterbanden gaan er ook minder ongevallen gebeuren. Wat als gevolg heeft minder files en er wordt veel geld bespaard. Een goede aankoop dus!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th September 2013, 14:06
Nikki Nikki is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Olen
Posts: 85
Ik ben heel erg blij om dit te lezen. Helaas is het nog niet definitief. Winterbanden maken wel degelijk het verschil en het zou me raar lijken moest dit geen verschil brengen in het aantal accidenten. De aankoop van winterbanden is een eenmalige kost dus dat op zich is geen probleem. Alleen wat ga je met die banden doen eens de winter voorbij is? Ook de kost van het monteren en onderhoud van de winterbanden is weer een extraatje erbovenop. Dat maakt het een kostelijke grap waaraan ik mezelf ook nog niet aan gewaagd heb, ook al ben ik een grote voorstander van winterbanden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.