actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th August 2016, 17:28
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Boechout
Posts: 136
Marseille wil zwempartij voor moslima's in burkini verbieden

Fragment journaal via: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland

Voor dat eenmalige gebeuren worden de deelneemsters namelijk verplicht om in burkini te zwemmen, zwemkleding die het lichaam van hoofd tot voeten bedekt. Volgens de gemeente strookt dat niet met de seculiere waarden waar Frankrijk voor staat.

Eigen mening: Ik kan mij toch goed vinden in de mening van de burgemeester. Vooral omdat de vrouw zegt "het zou spijtig zijn om de vrouwen dat af te nemen." Er is nu toch geen kat die zegt dat ze niet mogen zwemmen? Alleen niet met een Burkini aan. Als ze dan niet willen zwemmen met bikini of badpak, jammer maar helaas dan. "Ja maar dat strookt niet met onze culturele waarden als moslima." Ja zeg hallo? En een burkini strookt niet met onze Westerse waarden. Wie wint er dan? Wij he, waar zijn we? In een Westers land. Frankrijk is toch nog altijd de enige die beslist wat wel en wat niet mag? Ik vind niet dat we ons moeten laten leiden door "andere culturele opvattingen". Ik zeg altijd: "Als het je hier niet aanstaat, draai je om en ga terug." En de vrouw zegt dan: "Het is voor ons een teken van nederigheid." en "Laat de vrouwen gewoon bruinen." Bruinen? Met die burkini aan? Heel je lijf is bedekt, ik vraag me af hoe ze dat gaan doen. Maar oke, dat moeten zij weten. Vooral het feit "nederigheid". Ik zie de hoofddoek, burkini, boerka en al die dingen nog steeds als een onderdrukking van de vrouw. In hun land doen ze wat ze willen, maar hier niet! Vooral omdat zij ginder ook niet happig zijn als wij onze zin in moslimlanden doen! Ik was in Egypte met mijn familie. Mijn zus werd overal (en echt overal he waar je kan bedenken) nagekeken (al dan niet afkeurend) omdat ze een kort shortje droeg. Gaan wij dan ook zeggen "ja sorry jongens maar dat strookt nu eenmaal met onze waarden! waar is hier een naaktstrand?" dat gebeurt niet! Het is tweerichtingsverkeer, moeten wij lange kleren dragen in die landen? Oke. Maar dan blijft hier die Boerka uit, die Burkini uit en die hoofddoek af.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.