actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2009, 08:47
sara.van.hecke sara.van.hecke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vorselaar
Posts: 63
Kleinzoon Pinochet wint verkiezingen niet

Kleinzoon Pinochet wint verkiezingen niet

maandag 14 december 2009
Bron: belga
Auteur: sdg

De kleinzoon van de voormalige Chileense dictator Augusto Pinochet is zondag verslagen in de Chileense wetgevende verkiezingen. Pinochet kwam op als onafhankelijke nadat hij geweerd werd door de gevestigde partijen.

De 33-jarige Rodrigo Garcia Pinochet haalde slechts tien procent van de stemmen in zijn district. Hij werd ruim geklopt door zijn gematigde en conservatieve tegenstanders.

'Ik ben tevreden van mijn campagne. Wij zijn een minderheid, maar het is duidelijk dat de mensen die mij steunen, fier zijn op de regering van mijn grootvader', verklaarde Garcia aan het persbureau AFP. Zijn grootvader voerde van 1973 tot 1990 een dictatoriaal beleid in Chili.

'Dat ik vandaag nog een minderheid vertegenwoordig, wil niet zeggen dat mijn droom morgen niet kan uitkomen', vertelde hij nog.

Garcia Pinochet voerde campagne met de herinnering aan zijn grootvader die volgens hem 'de grondslagen van het politiek, economisch en sociaal systeem van het land neerzette.'

bron: www.destandaard.be

Ik hoop persoonlijk dat zijn droom nooit uitkomt. Chili heeft enorm afgezien onder Pinochet. En blijkbaar valt de appel niet ver van de boom, de kleinzoon wil duidelijk de herinnering aan zijn grootvader levend houden en dat is denk ik het laatste wat de Chilenen nodig hebben. Gelukkig lijken de meesten onder hen dat toch door te hebben, te zien aan de stemmen die hij kreeg.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.