actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2013, 10:53
c*rl.proost c*rl.proost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 128
Directrice Samu Social woont in OCMW-woning

Pascale Peraita, directrice van de Brusselse daklozenorganisatie Samu Social van wie het toploon eerder al voor een polemiek zorgde, woont in een woning van het Brusselse OCMW. Al gaat het niet om een sociale woning. Dat schrijft Le Soir.

OCMW-voorzitter Yvan Mayeur bevestigt dat het om een woning van de OCMW gaat. ‘Maar het is geen sociale woning’, aldus Mayeur. ‘Het OCMW is eigenaar van verschillende woningen verspreid over de stad, die tegen marktconforme prijzen worden verhuurd. Ze zijn voor iedereen toegankelijk, er zijn enkel prioriteitsregels voor Brusselaars die werken bij stadsdiensten, zoals de politie, het OCMW, scholen of ziekenhuizen.’

Mayeur ontkent dat het gaat om een sociaal voordeel. Volgens hem werd ook geen enkele onregelmatigheid vastgesteld.

Volgens Le Soir zou de voorzitster van Samu Social maandelijks zo’n 1.190 euro moeten betalen, inclusief lasten en parkingkosten.

Nieuwe woonst

Pascale Peraita is sinds een jaar raadslid bij het OCMW van Brussel en daarom heeft Mayeur haar gevraagd om de woning te verlaten. Ze kreeg hiervoor twee jaar de tijd.

De vrouw bevestigt in de krant dat ze in een woning van het OCMW leeft, maar dat ze op zoek is naar een andere woonst. ‘Dit had als voordeel dat het dicht bij mijn werk gelegen was. Maar door de bevoegdheden die ik sinds een jaar voor het OCMW uitoefen, moet ik op zoek naar iets anders. Ik kon niet voorzien dat ik verkozen ging zijn.’

Enkele weken geleden was er nog heisa ontstaan over een rapport van de inspectie van Financiën, waaruit bleek dat Peraita als directrice van Samu Social een bruto jaarloon van 192.705 euro opstrijkt.

Bron: De Standaard, 04/11/2013

Mening: Wel een raar verhaal. Blijkbaar doet de directrice er niets mis mee. Dit lijkt mij inderdaad ook vrij in orde, maar als je dan het loon van de dame bekijkt, dan denk ik wel dat ze zich moet bezinnen. Zoveel willen verdienen, als je voor een sociale organisatie werkt? En dan nog in een woning van het OCMW wonen, misschien kan ze deze woning beter verlaten, om plaats te maken voor iemand anders. Of misschien kan het OCMW deze woning beter verkopen, want waarom heeft het OCMW woningen van deze prijsklasse? Kan ze niet beter inzetten op sociale woningen?
Het is weer allemaal een raar verhaal, iets wat ze hopelijk uitklaren en er een aanvaardbare oplossing voor zoeken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.