actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2014, 09:09
mathias.s*erkens mathias.s*erkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 40
2.667 ingangsexamens geneeskunde moeten herteld

Chaos in de nasleep van het laatste *ingangsexamen (tand)arts. De examencommissie moet alle 2.667 gebuisden één punt bijgeven, na een arrest van de Raad van State in de zaak van één studente. In augustus legden 3.331 kandidaten het ingangsexamen geneeskunde af. Aanvankelijk kregen 2.747 van hen een onvoldoende. Bij een her*deliberatie eind september, na klachten van studenten over drie vragen, kregen 80 gebuisden alsnog een toegangsticket voor de studie. Er bleven dus nog 2.667 gebuisden over.

Eén van hen was Emma Cooreman (18) uit Sint-Katelijne-Waver. Zij kwam minder dan een half puntje tekort. Op één van de drie betwiste vragen had Emma goed geantwoord, terwijl haar een fout was aangerekend. Met dat punt erbij zou ze geslaagd geweest zijn, maar bij de herdeliberatie werd beslist de vraag te schrappen. Tot bij de Raad van State vocht Emma voor haar punt. Met succes. Haar buis is nu 'geschorst bij *uiterst dringende noodzakelijkheid'. Bovendien besliste de Raad dat álle gebuisden een punt bijkrijgen voor de «niet-valide vraag» in kwestie, ongeacht of ze nu goed, fout of niet geantwoord hadden op de meerkeuzevraag over chemie.

Professor Bernard Himpens, voorzitter van de examencommissie, wil niet vooruitlopen op de gevolgen van het arrest voor Emma en de 2.666 andere gebuisde studenten. Onder hen zullen er nog wel zijn die net als Emma een nipte onvoldoende behaalden. «Ik kan nog geen inschattingen maken, maar we staan alleszins voor een gigantische herberekening», geeft de professor toe.


Bron: Het Laatse Nieuws 21/11/2014
http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onder...n-herteld.dhtml

Mening: Ik geef Emma wel gelijk dat ze het aanvecht er zijn in die sector al weinig mensen die in de opleiding slagen. Ik hoop dat het voor veel leerlingen verschil gaat maken dat ze een puntje extra krijgen, want ik vind toch wel dat de normen heel hoog liggen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.