actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th April 2011, 20:09
nelleke.aerts nelleke.aerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Testelt
Posts: 83
Nieuw zoekwerk naar Bende van Nijvel in Sint-Pieters-Leeuw

Nieuw zoekwerk naar Bende van Nijvel in Sint-Pieters-Leeuw

In het kader van het onderzoek naar de Bende van Nijvel zijn in Sint-Pieters-Leeuw vandaag nieuwe zoekwerkzaamheden begonnen die twee dagen zouden duren. Enkele maanden geleden werd in deze Vlaams-Brabantse gemeente al zoekwerk verricht, dat geen afdoend resultaat opleverde.

De speurders die op de zaak zitten, zouden nieuwe inlichtingen gekregen hebben. Het is vooral de bedoeling "deuren te sluiten" in een zoektocht naar verdachte wapens, zo werd in Charleroi gezegd, waar het dossier onderzocht wordt.

Het dossier van de Bende van Nijvel gaat over feiten uit de jaren 80, voornamelijk overvallen op grootwarenhuizen, waarbij 28 doden vielen. (belga/sps

Bron: www.demorgen.be 06/04/2011

Eigen mening: Ik blijf me verbazen over het feit dat er nog steeds, na zoveel jaren, nieuw zoekwerk gedaan wordt. Dat de Bende van Nijvel een bende was die erg driest te werk ging weet iedereen. Maar dat er ook nu nog, meer dan 25 jaar na de laatste overval nog steeds mensen op zoek zijn naar daders en antwoorden vind ik echt verbazingwekkend. Op de informatieve site over de bende (www.bendevannijvel.be) zijn er mensen die vinden dat dit geldverspilling is maar ik persoonlijk denk dat het voor nabestaanden een serieuze opluchting zou zijn moesten er daders gevonden worden. MIsschien is het voor deze mensen nodig om zo'n drama te kunnen afsluiten. Voor hen zal het waarschijnlijk ook wel deugd doen te weten dat er nog steeds mensen zijn die zich hiervoor inzetten...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th April 2011, 22:07
Eveline.Leysen Eveline.Leysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 67
Ik ben ook erg tevreden met de inzet van de speurders.
Dit geeft de nabestaanden veel hoop dat de daders gepakt zullen worden, maar ik vrees dat dit weer eens lijdt naar valse hoop.
Laten we realistisch blijven, de laatste verschijning van de Bende van Nijvel is meer dan 25 jaar geleden. Wie kan er zich nog iets herinneren, zijn de nieuwe sporen wel van deze bende?...
De meeste mensen geven informatie om in het nieuws te komen, om in de belangstelling te staan, vele sporen zijn ook uitgewist.
Waarom zou deze inlichting wel doorslaggevend zijn in het onderzoek? Waarom hebben ze dit dan niet 25 jaar eerder ontdekt?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.