actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2016, 19:34
Isabelle.V*rbist Isabelle.V*rbist is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 64
Aldi België kiest resoluut voor meer dierenwelzijn

De Belgische afdeling van de Duitse winkelketen heeft ambitieuze plannen op het vlak van dierenwelzijn. Dat staat te lezen in een nota waarin Aldi België zijn nieuwe dierenwelzijnsbeleid toelicht. “Een uitstekende beslissing, die GAIA toejuicht”, reageert Michel Vandenbosch, voorzitter van GAIA. “Dit resultaat van vruchtbaar overleg tussen Aldi België en GAIA zal het welzijn van miljoenen landbouwdieren ten goede komen.”

Aldi België stelt zich tot doel om het dierenwelzijnsniveau bij de productie van dierlijke producten en producten met ingrediënten van dierlijke oorsprong te verhogen. Vele van de nieuwe maatregelen komen overeen met hetgeen de campagnes van GAIA nastreven. Zo zal Aldi België vanaf 2020 geen kooieieren meer verwerken in de eigen merkproducten (pasta’s, koekjes, sauzen,…) maar alleen nog scharrel- of vrije uitloopeieren. De verse eieren die bij Aldi België in de winkelrekken liggen, zijn al veel langer kooivrij.

Andere opmerkelijke maatregelen: vanaf 2017 zal Aldi België geen vers vlees van chirurgisch gecastreerde varkens meer verkopen en (Latijns-)Amerikaans paardenvlees uit de rekken bannen. Voorts verbindt Aldi België zich ertoe uitsluitend vers of verwerkt vlees, inclusief halal gecertifieerd vlees, te verhandelen van dieren die onder verdoving werden geslacht. Ook producten met dons of veren van levend geplukte dieren worden niet langer verkocht.

Aldi België gaat haar assortiment vegetarische en veganistische producten verder uitbreiden. Voorts heeft Aldi in 2015 de bontvrijverklaring ‘Fur Free Retailer’ ondertekend en zich ertoe verplicht geen producten van echt bont te verkopen. Ze verkopen ook geen producten van angorawol, geen kangoeroevlees en geen beschermde vissoorten.

Bron: http://www.gaia.be/nl/nieuws/aldi-b...r-dierenwelzijn
Datum: 07/12/2016
Eigen mening: Ik was zeer enthousiast toen ik dit artikel las aangezien ik enorm veel belang hecht aan dierenwelzijn. Door de aanpassingen in het beleid van Aldi België zullen de klanten nu zonder een gewetenprobleem aankopen kunnen doen. Het zou me niet verbazen moesten sommigen nu bewust voor Aldi België kiezen omwille van de nieuwe maatregelen. Vooral dierenvrienden zullen hier extra aandacht aan besteden. Ik vind het wel te betreuren dat alle maatregelen pas tegen 2020 in werking zullen zijn getreden. Dieren moeten in alle omstandigheden met respect worden behandeld, ook al dienen ze voor consumptie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.