actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th September 2015, 11:41
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
NMBS dient plan voor Antwerps voorstadsnet in

NMBS dient plan voor Antwerps voorstadsnet in

Een nieuw geïntegreerd netwerk van openbaar vervoer rond Antwerpen zit in een stroomversnelling, zo meldt De Tijd donderdag. Een ontwerpplan is voor het eerst besproken in de raad van bestuur van de NMBS.
De lokale besturen van de Antwerpse randgemeenten kregen deze week een eerste presentatie, met een kaart die de contouren schetst van het nieuwe netwerk. Die zijn uitgetekend door een speciale stuurgroep, met daarin vertegenwoordigers van de vervoersmaatschappijen, de bevoegde ministers en de bevoegde administraties.
Het plan komt neer op een ‘voorstadsnet light’, schrijft De Tijd. Er komen geen massa dure nieuwe investeringen in infrastructuur. Het plan is om vooral in te zetten op een veel hogere frequentie van treinen op het bestaande netwerk en daarnaast de dienstregelingen van de NMBS en De Lijn beter op elkaar af te stemmen.
De raad van bestuur van de NMBS wil voor eind dit jaar knopen doorhakken. Dan verwacht federaal minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR) een definitief rapport.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150910_01859335
Datum: 10/09/2015 om 06u16


Mening

Persoonlijk reis ik veel met het openbaar vervoer, daarom is dit artikel wel belangrijk voor mij. Het lijkt mij een goed idee dat er ingezet zal worden op meer treinen en het afstemmen van de dienstregelingen van de NMBS op De Lijn en omgekeerd. Het is enorm frustrerend dat de bus/trein net te laat komt en je daardoor je verbinding mist. Dit gebeurt meer dan dat de meesten zouden denken. Dat er geen massa dure nieuwe investeringen komen vind ik ook een goede zaak, want dat zou sowieso doorgerekend worden naar de reiziger. Reizen met de trein is al duur genoeg. Antwerpen is daarboven een populaire bestemming voor reizigers. Bussen en treinen zitten vaak stampvol, dus extra treinen zijn (zeker tijdens de spitsuren) meer dan welkom.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.