actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th May 2013, 14:47
Leen.Buyens Leen.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2012
Locatie: Gierle
Posts: 87
Angelina Jolie wil ook eierstokken laten verwijderen

Angelina Jolie wil haar eierstokken laten verwijderen. Dat schrijft het blad People. De actrice zou dit willen doen vanwege het BRCA1-gen dat ze draagt. Hierdoor heeft ze een verhoogde kans op eierstokkanker.
Eerder kwam het nieuws naar buiten dat de actrice haar borsten in februari heeft laten verwijderen en dat er protheses zijn geplaatst in april. Dit allemaal om de kans op kanker te verkleinen.
Ze is wereldwijd geprezen om het wereldkundig maken van haar toestand. Dit zou miljoenen vrouwen met vergelijkbare problemen kunnen helpen.

Bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Ge...rwijderen.dhtml
Eigen mening:
Ik vond het al heel moedig van Angelina Jolie dat ze haar borsten preventief liet verwijderen en ik vind het al even moedig dat ze haar eierstokken misschien laat verwijderen. Dit doet ze om de kans op kanker te verminderen, omdat haar moeder aan deze ziekte overleed.
Er is op dit nieuws ook kritiek gekomen. Journaliste Ruth Fowler zei op Twitter dat je voor die keuze vooral rijk, blank en goed verzekerd moet zijn. Zelf zou ik nooit zo'n uitspraak doen, maar ik ben het er wel mee eens. Het is inderdaad zo dat mensen die niet voldoende geld hebben (en vaak zwart zijn) in Amerika de kans niet krijgen om een goede ziekteverzekering aan te schaffen. Hier moet volgens mij toch wel iets aan gebeuren, zodat moedige vrouwen zoals Angelina Jolie haar voorbeeld kunnen volgen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th May 2013, 14:51
l*sa123 l*sa123 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Arendonk
Posts: 69
Ik vind dat uitspraken zoals; "Journaliste Ruth Fowler zei op Twitter dat je voor die keuze vooral rijk, blank en goed verzekerd moet zijn." echt vermeden moeten worden.
Het gaat hier om kanker, een dodelijk ziekte, waar al miljoenen mensen het leven voor hebben moeten laten.
Ik vind het net moedig van Jolie dat ze de kracht heeft om zo preventief te werken. Voor vele vrouwen is het al heel moeilijk om realistisch te zijn tegenover zichzelf over de kansen op kanker, wanneer, zoals bij Jolie, je echt een verhoogde kans hebt, vind ik dit zeer moedig!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th May 2013, 15:02
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Balen
Posts: 132
Ik vond het al een heel verstandige en moedige keuze van Jolie om haar borsten te laten verwijderen. En ik denk dat ze hetzelfde zal doen met haar eierstokken. Want ookal kunnen ze kanker tegenwoordig vaak genezen, zeker ben je nooit en het is een zware behandeling. Je kan kanker dus beter vookomen (als dit mogelijk is) dan genezen.
Er is kritiek gekomen dat het een luxe is dat je het geld hebt om zo een beslissing te maken, en dat is ook zo.
Maar eigenlijk vind ik dat ze er in België eens over moeten nadenken om de ingreep terug te betalen via de ziekenkas als je zoveel procent kans hebt om bv. borstkanker te krijgen. Omdat het ingreep is die je doet om je gezondheid te verzekeren en zeker niet voor je plezier.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.