actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2010, 17:22
didier.dillen didier.dillen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 60
Economie België groeit door

De Belgische economie is in het derde kwartaal van dit jaar met 0,5 procent gegroeid ten opzichte van een kwartaal eerder. Dit maakte de Nationale Bank van België (NBB) woensdag bekend.

De groei lag iets lager dan in het tweede kwartaal (1 procent), maar was wel hoger dan verwacht. Door persbureau Reuters geraadpleegde analisten rekenden gemiddeld op een groeicijfer van 0,3 procent. Ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder was sprake van een groei met 2,1 procent.

Volgens de NBB werd de groei gesteund door de buitenlandse vraag. Voor het vierde kwartaal op rij stegen de in- en de uitvoer. Dit was vooral te danken aan ,,het spectaculaire herstel in Duitsland'', aldus de bank.

Bron: Beursduivel 27/10/2010

Eigen mening
Dit is naar mijn zeggen heel goed nieuws. Maar te vroeg juichen ga ik NIET doen. Zo heb ik gelezen dat door de regeringscrisis mogelijk economische (financiële) problemen kunnen komen. Als deze crisis verder aansleept gaan de beleggers en zelfs buitenlandse investeerders onzeker/nerveus worden, en het vertrouwen verliezen. Wat gaat er dan gebeuren? Buitenlandse investeerders gaan elders in andere landen investeringen doen, de rente van obligaties gaat omhoog moeten gaan,... Het zijn nog wel geen problemen voor nu, maar als het zo blijft aanslepen kunnen deze problemen wel ontstaan! En dan gaat alles terug berg af.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.