actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th May 2013, 22:34
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
Buurtbewoners graaien geld mee van marktkramer

Drie weken geleden nog graaiden de inwoners van Zedelgem het geld mee dat dieven op straat hadden gesmeten na een inbraak. Nu is er opnieuw geld 'gestolen' door buurtbewoners, met name in Schoten. Marktkramer Dirk Staes zag zijn geld op straat belanden nadat de deur van zijn kraam was open gevlogen.
Dirk Staes uit Haasdonk was op de terugweg van de zaterdagmarkt in Schoten. Op de Horstebaan maakten voorbijrijdende automobilisten hem er attent op dat de deur van zijn kraam openstond. "Ik weet nog altijd niet hoe dit kon gebeuren", vertelt de marktkramer aan Het Laatste Nieuws. Vier dozen met dagopbrengsten waren toen al verdwenen.

"Ik ben meteen de drukke baan beginnen af te lopen. Minutenlang. Op zoek naar mijn geld. Zo'n kilometer verder zag ik nog twee dozen liggen, maar ze waren helaas leeg. Van de twee andere was er al helemaal geen spoor meer."

Getuigen zouden gezien hebben hoe een ouder koppel die dag het geld had opgeraapt. De politie is met een onderzoek gestart. De marktkramer zelf hoopt dat de vinders het geld alsnog terug bezorgen.


Bron : http://www.gva.be/regio-waas/dender...oetgangers.aspx
Mening : Ik begrijp niet echt hoe geld kan wegvliegen doordat de deur van de kraam openstond. Als je rondloopt, rondrijdt met veel geld, zorg je er toch voor dat dit goed beveiligd is? Of toch op zijn minst bewaard wordt in een kluisje dat op slot gaat. Toch begrijp ik de teleurstelling van de marktkramer. Uiteraard is het niet prettig om zoveel geld te verliezen, zeker niet als je er dagenlang hebt voor gewerkt. Zoals iedereen wel weet , is geld dat zomaar voor het rapen ligt, heel aantrekkelijk is. Ik vrees er dus voor of de vinders eerlijk gaan zijn en het geld gaan terugbezorgen. Op geld staat nu eenmaal geen naam ...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.