actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2010, 19:17
Ashley.Knegtel Ashley.Knegtel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grobbendonk
Posts: 76
Léonard: "Niet alle pedopriesters berechten"

Volgens aartsbisschop André-Joseph Léonard is het voor de rechtbank brengen van pedofiele priesters "een soort van wraak". "De berechting van oude priesters wegens kindermisbruik is niet noodzakelijk het evidente en adequate antwoord", aldus Léonard in het RTBF-programma 'Questions à la une'.

"Willen de slachtoffers echt dat een priester van 85 jaar oud nu opeens aan de schandpaal genageld wordt, publiekelijk zwartgemaakt wordt?", vraagt de aartsbisschop zich af. "Ik denk dat de meesten dat niet wensen."

Wraak
Léonard vergelijkt de berechting van pedofiele priesters die niet meer in functie zijn met "een soort van wraak die geen enkel concreet resultaat meer heeft". Hij vraagt zich af of dit "een menselijke oplossing" is.

De aartsbisschop meent dat "gerechtigheid in de eerste plaats betekent dat de slachtoffers gehoord worden". Hij geeft niettemin toe dat priesters die kinderen misbruiken en die nog in functie zijn, wél gestraft moeten worden, alleen al om ander mogelijk misbruik te voorkomen.

Bron: GVA. ( http://www.gva.be/nieuws/binnenland...-berechten.aspx)

Eigen mening:
Als ik het goed begrijp is het toch "oh zo erg" om deze "oudjes" te conftronteren met hun misdaden?
Dan rijst bij mij de vraag wie het kwetsbaarst is in de maatschappij: kinderen of bejaarden?
Voor mij is het antwoord duidelijk. Kinderen ondergaan alles van de kerk en de staat, hebben hier geen inspraak in. Ze zijn dus ook het ideale slachtoffer voor deze perverte priesters.
Als ik dan nog te horen krijg dat deze priesters beschermt moeten worden, dan word ik pas echt misselijk.
Deze mensen hebben het recht om gehoord te worden & de priesters dienen op te draaien voor de gevolgen ervan!
Er is niets logischer dan dat.
De secularisatie zal alsmaar toenoemen als er nog meer uitspraken als deze zullen volgen. Dit is ook nog maar eens een bewijs dat men liever alles in de doofpot stopt dan toe te geven dat heel het kerksysteem een web is van leugens.
DUS: Als je leerkracht bent & je misbruikt een leerling. Je bent met pensioen en pas dan komt dit aan het licht. Dan heb je echt wel geluk, want dan word je niet vervolgd?

BULLSHIT!!!!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th October 2010, 20:01
sandra.dries sandra.dries is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: herentals
Posts: 55
recht op gerechtigheid

inderdaad lieve oude mensen..... hoe zit het dan met Tareq Azziz(ocharme)
ik geloof dat hij 85 jaar is en zopas ter dood veroordeeld voor oorlogsmisdaden o.a. tegen de Koerden ( of was dat "chemical Ali")
en eigen volk( tja de hele geschiedenis ken ik niet), ja ginder is dat nog wel toepassing...dat wil niet zeggen dat ik het goedkeur hè!
Maar de vele slachtoffers die hij gemaakt heeft zijn hierbij ook niet echt geholpen, maar er ontstaat wel een gevoel van gerechtigheid!
Maar sexueel misbruik gaat veel dieper, dat blijft aan je vreten, geeft andere stoornissen en tekent je voor het leven als persoon, mens in de samenleving en ook in je relaties.
Ik heb jaren in de sociale sector gewerkt, waar ook slachtoffers werden "behandeld", het enige wat die mensen kan helpen is een luisterend oor ( je kan de feiten niet meer ongedaan maken) erkenning, maar ook het gevoel van rechtvaardigheid. En dat kan alleen dat er 1) wordt gestraft 2) erkenning wordt gegeven = dus NIET IN DE DOOFPOT STOPPEN
en dat is hier wel aan de orde. Als men de pedofielen op rust gaan vervolgen WAT GAAT ER NOG AAN HET LICHT KOMEN?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th October 2010, 12:49
Dimitri Nooytens Dimitri Nooytens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Meerhout
Posts: 5
Bullshit

Ik vind het ook "Bullshit".
Mensen die iets fout gedaan hebben moeten hiervoor gestraft worden ongeacht hun leeftijd of hoeveel tijd er voorbij gegaan is. Als de Kerk deze personen dan nog zal beschermen gaat al helemaal te ver.
De Kerk moet inzien dat mensen gerechtigheid willen en dat zij dit niet zullen vinden in de uitspraak "gerechtigheid in de eerste plaats betekent dat de slachtoffers gehoord worden”. Slachtoffers zullen niet gehoord worden door te zwijgen en de ‘oude’ priesters niet aan te klagen.

In de uitspraak van aartsbisschop André-Joseph Léonard zit trouwens een tegenstrijdigheid. Aan het begin van de uitspraak zei hij namelijk dat het straffen van de ‘oude’ priesters niet nodig is.

“Léonard vergelijkt de berechting van pedofiele priesters die niet meer in functie zijn met "een soort van wraak die geen enkel concreet resultaat meer heeft". Hij vraagt zich af of dit "een menselijke oplossing" is.”

Maar op het einde zegt hij dan toch dat zij gestraft moeten worden.

“Hij geeft niettemin toe dat priesters die kinderen misbruiken en die nog in functie zijn, wél gestraft moeten worden, alleen al om ander mogelijk misbruik te voorkomen.”

Dit samen met de overige uitspraken die de aartsbisschop onlangs maakte in verband met aids, doen mij toch wel twijfelen aan de gedachten van deze persoon. Ik kan er mij alleszins niet achter zetten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.