actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2011, 16:46
Laura.Cabanier Laura.Cabanier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Poppel
Posts: 82
Man geneest als eerste ter wereld van hiv

Bron: http://www.nu.nl/buitenland/2518271...ld-van-hiv.html

Man geneest als eerste ter wereld van hiv
Uitgegeven: 16:02

AMSTERDAM - Een 45-jarige man uit het Amerikaanse San Francisco is, naar verluidt als eerste mens ter wereld, genezen van het aidsvirus hiv.

Dat melden Amerikaanse media woensdag. De genezing is het gevolg van de ontdekking van een gen dat immuun is voor hiv.

Timothy Ray Brown gaat de wetenschappelijke literatuur in als de eerste mens ter wereld bij wie het hiv-virus volledig uit het lichaam is verdwenen.


De man, die sinds 1995 hiv-patiënt was, werd in 2007 opgenomen in een Duits ziekenhuis met acute leukemie. Hij kreeg daarvoor chemotherapie en onderging een stamceltransplantatie.


Donor

Ruim een jaar later, nadat de leukemie terugkeerde, onderging de man een tweede ronde chemotherapie en opnieuw een stamceltransplantatie van dezelfde donor als de eerste keer. Deze donor bleek immuun te zijn voor het gevreesde virus, wat uiteindelijk tot de genezing van Brown heeft geleid.

Onderzoeker dr. Jay Levy spreekt van “een deur die opengaat” in het onderzoek naar de genezing van hiv en aids.


Mijn mening:
Het is natuurlijk te hopen dat het echt waar is dat er een manier gevonden is om de ziekte te genezen.
Ik weet niet goed of ik het nieuws moet geloven. Het kan natuurlijk ook nu opeens groot nieuws zijn, maar later toch nog tegenvallen.
Omdat heel weinig mensen op de wereld stamcellen hebben die imuun blijken te zijn lijkt het me toch moeilijk om hiermee echte genezingen uit te voeren...
Ik wacht in ieder geval in spanning de volgende berichten af, met natuurlijk de hoop dat dit echt DE manier is waar we zo lang op hebben moeten wachten!

Laatst aangepast door Laura.Cabanier : 18th May 2011 om 16:53.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th May 2011, 17:35
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Ook ik vind dit moeilijk om zo meteen te geloven. Ik luister elke dag naar het nieuws, op de radio of op televisie maar ik had dit nieuws nog niet gehoord... dus zo 'n groot nieuws is het precies dan niet. Misschien dat het vanavond op televisie wel besproken wordt...? Anders denk ik dat ik niet zal geloven dat er iemand werkelijk is genezen van HIV. Het zou natuurlijk wel mooi zijn en de wetenschap zou een geweldige periode tegemoet komen. We zullen maar blijven hopen dat op een dag definitieve genezing zal bestaan. Al die arme kinderen die geboren zijn met HIV of AIDS... Ik hoop voor hen dat er een oplossing zal komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.