actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th April 2017, 21:08
Claudy.R*es Claudy.R*es is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Tielen
Posts: 77
Vijftigplussers hebben meeste kans op job met dienstencheques

Vijftigplussers hebben meeste kans op job met dienstencheques


In de sector van de dienstencheques worden oudere werkzoekenden gretig aangenomen en in dienst gehouden. De sector bestaat voor 28 procent uit vijftigplussers.
In 2010 waren er 15.808 50-plussers aan de slag via dienstencheques, goed voor zowat een op de vijf van het totaal aantal werknemers in de sector. Maar in 2015 waren het er al bijna 10.000 meer. Met 25.249 50-plussers vertegenwoordigen die ondertussen een kleine 28 procent van het totaal aantal werknemers. Dat schrijven De Morgen en Het Laatste Nieuws op basis van cijfers van Vlaams minister van Werk Philippe Muyters.
Populariteit dienstencheques
"We horen wel vaker dat de dienstencheques enorm populair zijn", aldus de N-VA'er. "Maar kijken we ook bij de mensen achter de dienstencheques, dan toont zich ook daar een succesverhaal."
De stijging is volgens het kabinet te verklaren door het feit dat het aantal werkzoekenden boven de 50 sowieso daalt. Bovendien blijven diegenen die in het systeem zijn ingestapt ook aan de slag via de dienstencheques.
"Dat terwijl bij de start van het systeem de kritiek luidde dat het maar om precaire tewerkstelling gaat in de dienstenchequesector. Blijkbaar vinden mensen het toch aantrekkelijk werk", zegt arbeidsmarktexpert Jan Denys van Randstad.

Bron:
www.knack.be

Mijn mening:
Ik was verbaasd over het feit dat er in de sector van de dienstencheques gretig oudere werknemers worden aangenomen. Ik stel mij enkel de vraag waarom deze sector net op zoek is naar deze soort werknemers? Waarom neemt deze sector heel wat 50-plussers aan en andere sectoren totaal niet? Moet er misschien geen algemene regeling komen voor deze leeftijdscategorie? Deze vragen worden allemaal niet beantwoord in het artikel. We kunnen stellen dat dit artikel betrouwbaar is maar te beknopt. Het bevat te weinig informatie om hier een goed en uitgebreid oordeel over te kunnen vellen.
Het aantal werkzoekenden boven de 50 is gedaald en dat is een goed teken. Enkele jaren geleden hebben we gezien dat er heel wat mensen boven de 50 op straat werden gezet omdat ze te duur waren voor de werkgevers.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.