actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th April 2009, 09:49
Charlot Michiels Charlot Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 104
Zoon Hissel: 'Geen spijt'

Zoon Hissel: 'Geen spijt'
vrijdag 10 april 2009

Advocaat Julie en Mélissa neergestoken door eigen zoon — De 20-jarige Romain Hissel, die zijn vader gisteren vijf messteken toebracht, verschijnt vanmorgen voor onderzoeksrechter Jean-Louis Doyen in het Luikse justitiepaleis. Die laatste moet beslissen of het gaat om een poging tot vadermoord of een poging tot doodslag. Victor Hissel was de advocaat van Julie en Mélissa.
De advocaat Victor Hissel verblijft nog steeds op de afdeling intensieve zorgen van een Luiks ziekenhuis. Zijn toestand wordt beschouwd als ernstig, maar lijkt te verbeteren. Toch kan de man nog niet gehoord worden door de speurders.

Romain, die bij zijn moeder woont, tegenover het huis van Hissel, zou zijn vader opgezocht hebben met het mes dat hij gebruikte. De messteken werden met zo veel geweld toegebracht dat het lemmet van het mes brak.

'Jammer'

Tijdens de nacht, toen Romain verhoord werd door de gerechtelijke politie en vernam dat de toestand van zijn vader erop vooruitging, zou hij gezegd hebben: 'Dat is jammer ...'.

Wat precies aan de basis lag van de ruzie tussen vader en zoon donderdag, is nog niet geweten. Alles duidt echter op familiale problemen die aansleepten en bij de zoon de stoppen deden doorslaan.

Gesloten jongeman

Romain staat bekend als een gesloten jongeman zonder vrienden, die zijn dagen doorbrengt met televisie kijken of surfen op internet, met daarnaast ook met het nodige alcoholgebruik en jointjes roken.

Anderhalve maand geleden moest de politie van Luik al eens tussenkomen bij een conflict tussen Romain en zijn zus, waarbij hij geprobeerd zou hebben het jonge meisje te versmachten.

De gerechtelijke politie van Luik zet het onderzoek voort.



Bron: De Standaard, belga
Auteur: mcu

Dat het net over de zoon en de advocaat van Julie en Mélissa gaat kan toeval zijn maar het kan zeker ook zo zijn dat zijn zoon de moord pleegde omdat zijn vader net de advocaat was van deze meisjes. Het blijft voorlopig nog een raadsel, maar België heeft toch al weer te maken met een drama. De afgelopen jaren lijken messteken en schietpartijen steeds meer een normaliteit te worden, elke week hoor je wel over een drama als dit op het nieuws. Kan hier dan niets aan gedaan worden?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th April 2009, 10:23
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Mol
Posts: 101
Waarom verbaast het me niet dat zoiets weer gebeurd? Tegenwoordig hoor je altijd meer en meer van zo'n gebeurtenissen. Ik begrijp echt niet dat deze dingen zich altijd blijven herhalen, man steek zoon dood, jongens steken iemand dood voor een mp3-speler, ... Wat is er toch aan de hand? Ik vind dit echt niet normaal. Hoe kan iemand het in zijn hoofd krijgen om zijn zus of vader neer te steken. Dan is er duidelijk iets aan de hand met die jongen om dergelijke gedachten te hebben. Ik begrijp ook niet waarom ze niet verder hebben uitgezocht wat er met de jongen aan de hand was toen hij zijn zus probeerde te versmachten. Ik denk dat er niet meteen een verband is tussen het doodsteken van zijn vader en dat hij de advocaat van Julie en Mélissa is. De jongen is psychisch gestoord, als je al je vader wil doodsteken..
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th April 2009, 10:52
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
En 't is weer zover... Toch niet te schatten eigenlijk. Je moet het nieuws opzetten en je hoort meteen hoeveel steek/schietpartijen er die dag waren. Gewoon erg.
Mij valt het ook wel op dat het precies allemaal jongeren zijn.. Hij is twintig jaar, alle andere steekpartijen en dergelijke gebeuren precies ook onder jongeren. Misschien dat hier toch maar is iets gedaan aan moet worden?
Eerst afwachten wat aan de basis van de ruzie ligt natuurlijk, maar steken met een mes vind ik persoonlijk wel wat ver gaan. Er zijn andere manier om een ruzie op te lossen he..
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 10th April 2009, 15:05
Inne.Vets Inne.Vets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: tielen
Posts: 103
Dit is niet normaal dat zo iemand dat doet. En als dit enkel de messteken bij de vader zouden geweest zijn, kon je al eens denken dat die vader wel iets meer dan erg heeft gedaan. Maar die jongen heeft eerder ookal zijn zus proberen te versmachten. Dan ligt het probleem volgens mij wel degelijk bij die jongen.
Men zegt ook dat er familiale problemen waren maar door wie komen die problemen en waarover ging die ruzie.
Maar volgens mij is het ook niet gemakkelijk te leven met iemand die genoeg alcohol nuttigt en daarbij soms ook nog eens een jointje smoort. Hierdoor denk ik dat het grootste probleem bij die jongen ligt en niet bij die vader.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.