actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th February 2009, 10:10
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Algemeen inhaalverbod voor trucks afgeschaft

Ik vond de regel goed. Een verkeersbord met inhaalverbod tussen 6u en 19u. Ook buitenlandse chauffeurs kunnen verkeersborden lezen. En het zijn niet enkel de buitenlandse chauffeurs die de regels niet naleven. Vrachtwagens zijn een gevaar op de baan. Ik heb altijd schrik als ik tussen 2 vrachtwagens moet rijden om te afrit te nemen. Ze moesten maar eens niet kunnen stoppen. Het zou niet het eerste ongeval zijn.

Als de vrachtwagens gewoon op hun rijstrook blijven, is het veiliger voor iedereen. Ze kunnen ook een beetje hoffelijker zijn als een personenauto wil invoegen van de oprit. Ik ben soms helemaal op het einde van de oprit voor ik er op kan. Ik begrijp dat ze een enorme snelheid hebben. Maar ik verminder mijn snelheid om auto’s ertussen te laten in tegenstelling tot anderen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th February 2009, 15:38
Julie De Ceulaer Julie De Ceulaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 76
Het feit dat men een pas ingevoerde maatregel alweer wil afvoeren, wijst er toch weer op dat er niet goed over de maatregel is nagedacht.
Ik vind het zeker geen slechte maatregel, vrachtwagens op de linkerrijstrook zijn een grote hinder voor het andere verkeer.
Hun snelheid ligt lager dan die van personenwagens en het duurt dan ook vrij lang om hun inhaalmanoeuvre te voltooien. Hierdoor zijn ze zeer hinderlijk voor het achteropkomend verkeer en geven ze aanleiding tot gevaarlijke situaties omdat de andere wagens plots moeten afremmen en kunnen ze oorzaak zijn van het ontstaan van files.
Het argument dat buitenlandse truckers niet op de hoogte zijn van de maatregel vind ik niet terzake, daar er toch verkeersborden staan die voor iedereen duidelijk moeten zijn.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th February 2009, 12:22
Jonathan Smets's Avatar
Jonathan Smets Jonathan Smets is offline
Jonathan Smets
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 139
Stuur een bericht via MSN naar Jonathan Smets
Ik vond het ook een goede maatregel dat truckers enkel mogen inhalen tijdens de aangeduide uren. Ik vind het eigenlijk maar dikke zever dat ze die maatregel terug hebben aangepast en dat allemaal omdat er een beetje druk komt van de rest van Europa. Als je een beroepschauffeur bent die dagelijks op de baan zit en ook soms door België moet passeren dan weet je gewoon dat dit in België anders is. En zoals in voorgaande post al gezegd, die mensen kunnen ook borden lezen he !
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 19th February 2009, 21:47
jonas.de.ceulaer jonas.de.ceulaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 94
Ik geef Julie gelijk. Aangezien deze pas ingevoerde regel alweer wordt afgeschaft, betekent dat er toch iets mis is gelopen met deze regel. Nochtans vind ik het helemaal geen slechte regel. Ik voelde me toen iets veiliger op de weg. Wanneer je op de autosnelweg rijdt en een vrachtwagen is een andere vrachtwagen aan het inhalen, dan ontstaat er een kleine file. Aangezien de snelheid van die vrachtwagens lager is dan die van de personenwagens, duurt zo’n inhaalmanoeuvre extra lang. Op die manier ontstaan er dus files. Dat inhalen is natuurlijk niet de enigste oorzaak van de files, maar het is wel een belangrijke factor. Bovendien vind ik het bijzonder gevaarlijk als je ziet hoe sommige vrachtwagens als eens uitzwenken met hun aanhangwagen. Ik houd altijd genoeg afstand tussen mij en de vrachtwagens, zeker wanneer er eentje bezig is met een inhaalmanoeuvre. Ik kan me vinden in de meningen van de anderen. Die buitenlandse chauffeurs kunnen ook verkeersborden lezen, hoor.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.