actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th October 2014, 11:09
Shanice V*n Gorp Shanice V*n Gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 88
"Is obese minister van Gezondheid geloofwaardig?"

"Is obese minister van Gezondheid geloofwaardig?"

VRT-correspondent Tom Van de Weghe trekt Maggie De Block in twijfel

VRT-correspondent Tom Van de Weghe haalt op Twitter hard uit naar Open Vld-stemmenkanon Maggie De Block. Dat meldt Het Nieuwsblad. "België krijgt een Minister van Volksgezondheid die obees is. Kritiek wordt afgedaan als flauwekul, maar wat met haar geloofwaardigheid?", tweet Van de Weghe vanuit de States.

"Ik vind al die opmerkingen nogal flauw", liet de Merchtemse politica eerder al weten. "Ik reken zelf nooit mensen af op hun uiterlijk, wel op hun inhoud. In de Kamer spreken ze niet over mijn gewicht, maar complimenteren ze me met mijn dossierkennis".

Een vraag die vaak terugkomt op de socialenetwerksites is of De Block als huisarts niet het goede voorbeeld moet geven. "Een huisarts is ook maar een mens van vlees en bloed", zegt ze. "Mijn patiënten trekken zich niets aan van mijn maten, zij komen vooral voor mijn goede zorgen".

"Dehaene zat toch ook goed in het vlees"
Raken doet het haar niet. "Ik ben gelukkig niet gevoelig voor kritiek op mijn uiterlijk. Wel vind ik het nogal typisch dat een vrouw direct op haar uiterlijk wordt afgerekend. Dat is bij topmannen toch minder. Jean-Luc Dehaene zat toch ook goed in het vlees? Maar over zijn gewicht maakte men geen opmerkingen. Nee, men omschrijft hem als 'bekwame leider' en 'werkpaard'".

Bron: De Morgen, 11/10/14
http://www.demorgen.be/binnenland/-...ardig-a2084072/

Eigen mening: Ik vind de opmerking van VRT-correspondent Tom Van de Weghe enerzijds niet meer dan normaal. Het is logisch dat je jezelf hierbij de vraag stelt hoe zo iemand het goede voorbeeld kan geven en geloofwaardig overkomt. Anderzijds is Maggie de Block als huisarts erg geschikt om de functie van Minister van Volksgezondheid te vervullen. Zoals ze zelf reeds aanhaalt in het artikel is het volgens mij belangrijker om haar capaciteiten voor de functie te beoordelen in plaats van haar uiterlijk. Iemand die huisarts is zal zeker en vast over voldoende kennis in verband met geneeskunde beschikken om haar functie naar behoren uit te voeren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th October 2014, 14:15
A*vid.Van.der.haegen A*vid.Van.der.haegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 103
Mijn mening: Ik deel dezelfde mening als Maggie en Shanice. Het is flauw om iemand zijn capaciteiten in twijfel te trekken gebaseerd op het uiterlijk. Migratiebeleid vanaf nu door een kleurling? Een minister wordt bijgestaan door een bekwame groep van deskundigen en het feit dat Maggie een achtergrond heeft als huisarts geeft haar een streepje voor. Kort samengevat: dossierkennis ‘weegt’ toch harder door dan het uiterlijk.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 12th October 2014, 15:28
C*arlotte Lodewyckx C*arlotte Lodewyckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 107
Ik vind de opmerking van VRT-correspondent Tom Van de Weghe totaal misplaats. Obesitas is een aandoening die door heel veel verschillende factoren veroorzaakt kan worden. Denk daarbij aan bepaalde medicatie, hormonale factoren, emotionele factoren, erfelijke factoren, een slecht werkende schildklier… We kennen Magie De Block haar medisch dossier niet dus ik vind dat de journalist hierover niet mag oordelen. Ze heeft jaren praktijkervaring als arts en heeft al bewezen dat ze een uitstekende politica is en haar werk goed doet. Naar mijn mening komt ze door haar gewicht dus niet minder geloofwaardig over... De opleiding die ze gevolgd heeft en de competenties die ze tijdens haar carrière verworven heeft zijn veel belangrijkere criteria dan het uiterlijk.

Ik heb heel veel respect voor de manier waarop ze met deze kritiek omgaat.

Laatst aangepast door C*arlotte Lodewyckx : 12th October 2014 om 15:49.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 12th October 2014, 22:05
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Ik vind deze uitspraak totaal misplaatst. Het gaat niet over het uiterlijk maar wel over haar kwaliteit als minister van volksgezondheid. Maggie De Block is inderdaad geen magere maar zij heeft wel voor dokter gestudeerd. Geen enkele andere minister heeft haar medische achtergrond en kan deze functie in mijn ogen beter uitoefenen. Ik denk dat je dus heel veel aan deze vrouw met haar enorme brede kennis hebt. Zij weet als geen ander hoe dingen aan te pakken i.v.m. gezondheid. Maggie De Block kan aan iedereen raad geven maar die persoon beslist nog altijd zelf of men deze raad volgt (Dit geldt ook voor haar gewicht). Maggie vertelt dat ze zich wel degelijk goed in haar vel voelt en dat vind ik persoonlijk nog altijd het belangrijkste. Deze opmerking over Maggie De Block is gebaseerd op haar uiterlijk en niet op haar kwaliteiten! Nogmaals is uit deze situatie gebleken dat we mensen in twijfel gaan trekken omwille van hun uiterlijk.

Laatst aangepast door S*effi.Goetschalckx : 12th October 2014 om 22:13.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.