actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd May 2018, 21:43
Jochem.W*uters Jochem.W*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Kasterlee
Posts: 58
Michelle Obama steekt studenten hart onder de riem met oude foto

Volgens voormalige first lady van de Verenigde Staten Michelle Obama is onderwijs de sleutel tot succes. Daarom deelde ze een foto van zichzelf tijdens haar studententijd op Princeton, om alle studenten aan te manen niet op te geven.

Obama ging naar de universiteit van Princeton in de jaren ‘80. Ze studeerde er sociologie, en later behaalde ze haar diploma rechten aan de universiteit van Harvard. Ze was, samen met haar broer, de eerste van haar familie die verder studeerde.

‘Ik weet dat het eng is om als eerste generatie van je familie verder te studeren, want dat was het ook voor mij’, schrijft ze op Instagram. ‘Ik was zwart, en kwam uit een arbeidersgezin in Chicago. De andere studenten op Princeton waren blank en meestal rijk.’

Ze schrijft verder dat ze op de universiteit voor het eerst opviel door haar huidskleur. ‘Maar ik vond goede vrienden en een mentor, die me voldoende zelfvertrouwen gaven’, aldus Obama.

Hard werken

Ze waarschuwt dat studeren aan de universiteit hard werken is, maar dat ze uit ervaring ziet dat een opleiding een leven kan veranderen. ‘Mijn advies aan studenten is om moedig te zijn en door te zetten’, besluit ze haar post.

Michelle Obama reist het land rond om jongeren te overtuigen verder te studeren aan de hogeschool of de universiteit. Ze zet haar schouders onder de College Signing Day, een dag waarop scholen extra aandacht geven aan de aanmeldingsprocedure voor hoger onderwijs in de Verenigde Staten.

bron: De Standaard, 23/05/2018, http://www.standaard.be/cnt/dmf20180523_03525439

eigen mening:
Wat Michelle Obama hier doet, is toch een mooi initiatief. Zelfs nu ze geen First Lady meer is, is ze toch nog steeds razend populair. Dit weet ze zelf ongetwijfeld ook wel denk ik, en daarom vind ik het goed van haar dat ze bezig is met jongeren te overtuigen om verder te studeren. Ik vind zelf ook dat verder studeren toch wel belangrijk is. Dit maakt ook deel uit van mijn onderwijsvisie, waar ik steeds zoveel mogelijk leerlingen probeer te prikkelen om verder te gaan studeren. Hier zou ik later als leerkracht dan ook veel belang aan hechten om leerlingen verder te helpen moesten ze naar mij komen met een vraag in verband met verder studeren. Dit is ook wat Michelle Obama doet, en dat vind ik zeker een goed idee.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.