actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd May 2018, 19:03
Robbe.S*arckx Robbe.S*arckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Turnhout
Posts: 50
Zuckerberg in Europees Parlement: "Veiligheid van mensen zal altijd belangrijker zijn

Facebook-baas Mark Zuckerberg wordt op dit moment aan de tand gevoeld in het Europees Parlement naar aanleiding van de recente dataschandalen. Zuckerberg sloeg er mea culpa en verklaarde dat de privacy van de mensen "altijd belangrijker zal zijn dan het maximaliseren van de winst".

"We hebben niet genoeg aandacht besteed aan onze verantwoordelijkheid. Dat was een fout en dat spijt me", aldus de spijtbetuiging van Zuckerberg. Eerder sloeg de CEO van Facebook al een dergelijk mea culpa in het Amerikaanse congres.

Zuckerberg erkende dat het tijd zal vergen om de nodige wijzigingen door te voeren en dat dat geld zal kosten aan het bedrijf. "Maar ik wil duidelijk zijn: de veiligheid van de mensen zal altijd belangrijker zijn dan onze winst te maximaliseren."

Eigen mening bij dit artikel:
Ik vind dit ronduit schandalig! De winst van uw bedrijf belangrijker vinden dan de veiligheid van duizenden mensen en zelfs kinderen, dat is toch absurd? De privacy van Facebookgebruikers is in mijn ogen enorm belangrijk! Bijna iedereen heeft tegenwoordig Facebook, zelfs kinderen. Of dat verantwoord is, is natuurlijk weer een andere discussie. Je kan je Facebookprofiel wel beveiligen in de mate van het mogelijke, maar ook dat is beperkt. Er staat trouwens een standaard instelling op Facebook dat Facebook vanaf je achttiende verjaardag heel je profiel mag delen met alle zoekmachines, je moet het maar weten dat je dit moet afzetten... Zijn reactie vind ik al even absurd "We hebben niet genoeg aandacht besteed aan onze verantwoordelijkheid" kom op man, deze verantwoordelijk is immens groot. Daar kan je je voeten toch niet aan vegen. Als je zoveel geld verdiend is het minste dat je kan doen dit goed gebruiken om de veiligheid van Facebookgebruikers te waarborgen. Hij heeft gelijk dat er aanpassingen moeten gebeuren, en snel. Het interesseert me weinig dat het voor zijn bedrijf veel centen gaat kosten. Om dan nog maar te zwijgen over de mogelijke invloed die deze fout kan gehad hebben op de Amerikaanse presidentsverkiezingen... Ik vind het meer dan terecht dat Zuckerberg moet voorkomen in het Europees Parlement. Ik ben benieuwd naar de uitspraak! Ik hoop dat hij meent wat hij zegt als hij zegt dat de veiligheid voor de winst komt te staan in de toekomst!

Bron:
De Redactie: VRT.be: Geraadpleegd op 22/05/2018, 19u05
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/0...berg-parlement/

Laatst aangepast door Robbe.S*arckx : 22nd May 2018 om 19:14.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.