actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st May 2018, 20:38
Justin.K*och Justin.K*och is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Schilde
Posts: 46
Zal ik mijn buurman aanspreken op de troep in zijn tuin

Beste Beatrijs,
Onlangs heb ik mijn tuintje laten renoveren, waar ik volop van geniet. Als ik in de tuin zit, kijk ik uit op de tuin van mijn buurman. Hij heeft weleens een poging gedaan om wat van zijn tuin te maken, maar heeft niet doorgezet, want er liggen al een jaar overal vuilniszakken met tuinafval. Dit begint mij te irriteren. We groeten wel, maar kennen elkaar verder niet. Kan ik mijn buurman hierop aanspreken en zo ja, hoe pak ik dat aan?

Een mooier uitzicht willen

Beste Een mooier uitzicht willen,
Ik raad u af om uw achterbuurman aan te spreken op de rotzooi in zijn tuin. Hij zal dit ervaren als kritiek en ongewenste bemoeienis. Mensen vinden het vervelend om door anderen terechtgewezen te worden en als hij geen puf heeft om zijn tuin toonbaar te krijgen, is dat zijn zaak. De enige manier waarop u het probleem ter sprake zou kunnen brengen is door aan te bieden het zelf op te lossen. Dat gaat dan ongeveer zo: “Zeg buurman, die vuilniszakken met tuinafval in je tuin bederven mijn uitzicht. Vind je het goed als ik ervoor zorg dat die zakken worden afgevoerd? Kan ik ze bij het grofvuil zetten of een ophaal-service bellen?” Tegen een aanbod om de zaak op te ruimen kan hij bijna geen nee zeggen. Als hij toestemming geeft, kunt u het klusje zelf klaren en wie weet helpt hij nog mee ook. Als u hier geen zin in hebt, kunt u natuurlijk altijd een schutting laten plaatsen of wat forse struiken planten achterin uw tuin.


13:35 20/05/18
https://www.trouw.nl/samenleving/za...tuin-~a19d1a58/

Opinie:
Het klinkt zeker verleidelijk om de buurman aan te spreken hierover. Ik zou het zelf zeer onaangenaam vinden om dergelijk uitzicht te hebben vanuit mijn liefst-zo-proper-mogelijke omgeving. Het vervelende eraan is dat het de eigendom is van de buurman, waardoor die eigenlijk kan doen wat hij wil zonder dat hij de wet overtreedt. Het voorstel om de buurman op de hoogte te brengen van het feit dat dit jouw stoort, en dat je het zelf zou willen oplossen, lijkt me nog goed te doen. Zo laat je zien hoe het "moet" en toon je ook nog eens dat je er zelf iets voor over hebt. Het alternatief om een schutting te plaatsen was echter mijn oorspronkelijke idee: zo voorkom je dat je opnieuw met deze kwestie geconfronteerd zal worden en dat je de vaste opruimdienst van jouw buurman wordt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.