actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2018, 11:25
Lisa.S*pion Lisa.S*pion is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 48
Schutter gebruikte wapens van vader, tien dodelijke slachtoffers

De verdachte die is opgepakt na de dodelijke schietpartij in een school in Santa Fe, Texas is een minderjarige leerling. Tijdens zijn aanval maakte hij tien dodelijke slachtoffers. Er vielen ook tien gewonden.

De jongen die is opgepakt heet Dimitrios Pagourtzis. Hij zou een jachtgeweer, een pistool en explosieven bij zich gehad hebben. Naast Pagourtzis wordt ook nog steeds een tweede verdachte door de politie ondervraagd. De tiener werd vrijdagavond al voorgeleid, waar hij officieel in staat van beschuldiging werd gesteld voor moord. Op de vraag of hij een door de rechtbank aangewezen advocaat wilde, antwoordde hij bevestigend.

De Texaanse gouverneur Greg Abbott zei vrijdagavond dat Pagourtzis voor zijn aanval gebruik maakte van het wapenarsenaal van zijn vader. ‘Ik heb geen informatie of de vader zich ervan bewust was dat zijn zoon deze wapens had ontvreemd’, zei Abott. De vader van Pagourtzis zou over de vereiste wapenvergunningen beschikken.

De jongen was al jarenlang een leerling van de Santa Fe High School. Hij maakt er deel uit van de American Football-ploeg. De Amerikaanse nieuwszender CNN meldt dat Pagourtzis tijdens zijn aanval doelgericht schoot: medeleerlingen met wie hij een goede band had, liet hij leven, anderen schoot hij neer. Een van de slachtoffers van de dader was zijn voormalige vriendinnetje.

'Plots hoorden we allerlei dreunen, we dachten dat er iemand op de deur aan het bonzen was', zegt een student van de Santa Fe High School tegen CNN. 'We gingen kijken wat er aan de hand was, en zagen plots de schutter uit een klaslokaal komen. Toen beseften we dat dit echt aan het gebeuren was.'

‘Born to kill’
De sociale media-accounts van Pagourtzis zijn ondertussen al verwijderd. Uit schermafbeeldingen die momenteel circuleren blijkt dat hij een sterke fascinatie voor wapens zou hebben. Een van de laatste afbeeldingen die hij op zijn Facebookpagina plaatste was een T-shirt met het opschrift ‘Born to kill’.

Het is de 22ste schietpartij op een Amerikaanse school sinds het begin van dit jaar, en de derde in acht dagen tijd. President Donald Trump zei vrijdagavond op een persbijeenkomst in het Witte Huis dat het probleem uit de hand aan het lopen is. 'Helaas moet ik opnieuw droefheid en verdriet uiten over een dodelijke schietpartij op een middelbare school in Texas', zei Trump. 'Dit is al te lang gaande in ons land. Te veel jaren, te veel decennia.'

Bronvermelding: 19/05/2018, De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180518_03520286

Eigen mening: Ik vind deze gebeurtenis erg tragisch en had makkelijk kunnen vermeden worden naar mijn mening. Doordat men in Amerika wapens mogen bezitten komen deze tragische gebeurtenissen meer voor dan in landen waar wapenbezit verboden is. Als ik president van Amerika was had ik een wet opgesteld waarin duidelijk vermeld staat dat niemand een wapen mag bezitten of kopen. Door deze wet op te stellen mogen mensen geen wapen meer bezitten zodat deze wapens niet in de verkeerde handen terecht komen. Als ik voor leerkracht zou studeren in Amerika dan zou ik oprecht enorm veel schrik hebben om daar effectief les te geven aangezien deze situatie daar al vaak heeft afgespeeld. Het wordt daar precies als normaal beschouwd dat leerlingen een school binnentreden met als doel klasgenoten of pesters te vermoorden. Ik vind dat de president dringend in actie moet schieten om deze situaties te vermijden in plaats van niets te doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.