actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th February 2012, 10:22
LissevM LissevM is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oostmalle
Posts: 78
Defrienden op Facebook leidt tot dubbele moord in VS

Defrienden op Facebook leidt tot dubbele moord in VS

Opschudding in Mountain City, een dorpje van om en bij de 2.500 inwoners in het Amerikaanse Tennessee. De 60-jarige Marvin Potter schoot er een koppel dood dat zijn dochter van 30 na herhaaldelijke pesterijen had 'gedefriend' op de sociaalnetwerksite Facebook. De politie trof de baby van het vermoorde gezin ongedeerd aan in de armen van de dode moeder. Potter wordt beschuldigd van moord in de eerste graad, zijn vriend Jamie Curd (38) van medeplichtigheid.

De politie had het over een "een onbegrijpelijke en onnodige" slachting. De onderzoekers kwamen aan de weet dat het koppel eerder al aan de alarmbel had getrokken omdat Potters dochter hen maar bleef lastigvallen via internet en telefoon. De dader nam vervolgens het heft in eigen handen en schoot het koppel zonder pardon dood. Curd had volgens Johnson City Press een oogje op de dochter van Potter. (hlnsydney/dea)

BRON:http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1392686/2012/02/10/Defrienden-op-Facebook-leidt-tot-dubbele-moord-in-VS.dhtml
DATUM: 10/02/12 07u00
MIJN MENING: 'Facebook helpt je te verbinden en te delen met andere personen in je leven'
Dit zinnetje komt op de aanmeldpagina van facebook te staan.
Volgens mij is het toch niet altijd zo goed dat je informatie deelt met andere personen in je leven. Zeker als deze mensen misbruik van die informatie kunnen maken.
Naar mening weet iedereen wel dat internet een ideale plek kan zijn voor pesterijen. Maar dat deze zo ver zouden gaan en tot moord konden leiden, dat had ik niet gedacht. Het wil toch niet zeggen omdat je iemand niet meer kan pesten via facebook, dat je die persoon dan maar moet gaan neerknallen.

Met dit artikel wil ik meer zeggen dan enkel een zoveelste moord. Facebook krijgt weeral een slechte naam met deze gebeurtenis, maar eigenlijk ligt het aan de facebookgebruikers zelf. Plaats geen dingen die de anderen niet willen/mogen weten op het internet, er kan zo snel en op zoveel manieren misbruik van gemaakt worden...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.