actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2012, 20:10
Charlotte Le Dreff Charlotte Le Dreff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 59
Net zoals alle anderen ga ik hier helemaal niet mee akkoord en hoop ik dat dit voorstel niet wordt goedgekeurd. De lerarenopleiding die nu 3 jaar duurt verlengen tot 5 jaar, waarom? Wat wil men hiermee bereiken? 3 jaar vind ik redelijk en het is haalbaar dus waarom veranderen? Wil men hiermee duidelijk maken dat de leraren die tot nu toe hun diploma behaalden niet 'goed genoeg' zijn? Als dat zo is dan zou ik eerder kijken naar de school waar deze 'ondermaatse' leraren afstudeerden. In plaats van dan alles i.v.m. onderwijs te gaan hervormen kan men dan enkel die scholen 'hervormen'.

Zoals hieronder ook al vermeldt is, hebben we te maken met een tekort aan leraren. Door zo'n actie - namelijk het verlengen met maar liefst 2 jaar van een opleiding - gaan nog minder mensen het zien zitten zich aan een lerarenopleiding te wagen.

Wat ik het slechtste vind aan dit voorstel is dat er geen of weinig verschil mag zijn tussen de leraar lager onderwijs en de leraar secundair onderwijs. de enige gelijkenis die deze twee leraren met elkaar hebben is het feit dat ze lesgeven. De manier waarop is totaal anders en hoort ook anders te zijn. Denk aan het leeftijdsverschil. Je kan bij leerlingen van 8 jaar niet op dezelfde manier lesgeven als bij leerlingen van 15 jaar. Dat is een wereld van verschil. Als leraar kies je voor welke groep je wil lesgeven: kleuter, lager of secundair. Mensen kiezen juist voor een specifieke groep omdat die hun beter ligt. Wanneer je ervoor gaat zorgen dat lager en secundair niet veel meer van elkaar gaan verschillen gaan er niet veel mensen meer voor secundair kiezen.

Kortom, ik vind het een slecht idee.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.