actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2015, 19:13
yannickv*nbavel yannickv*nbavel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Meerle
Posts: 20
Dit doet 100 dagen zonder alcohol met een mens

De Belgische jongeman Nick Vinckier (24) dronk op zijn veertiende zijn eerste pintje, waarna er nog veel volgden. Tien jaar later heeft hij genoeg van alcohol en de stevige katers die daarop volgen, dus raakte hij honderd dagen lang geen druppel aan. Dat experiment deed iets met hem.
De uitdaging ging van start na een kater die twee dagen aansleepte. “Ik voelde me een wrak en ik was mentaal zo breekbaar als een kind van acht”, staat er op zijn persoonlijke site. Hij voegt eraan toe dat hij zich geen 24 maar 42 jaar voelde en dat het hoog tijd was om zijn levensstijl om te gooien. In het begin miste hij rode wijn bij een lekker diner en streekbiertjes op café, maar het duurde niet lang voordat hij uitgaan loskoppelde van zat zijn. Hij bleef nuchter en dat had een effect op zijn bioritme: hij kwam vroeger thuis, sliep op een deftig uur en lag niet het hele weekend in bed als een zombie.

“De laatste 100 dagen waren zowat de beste van mijn leven. Ik voelde me niet alleen lichamelijk beter, ook mentaal had ik het gevoel steeds sterker te worden. Vroeger durfde ik al snel eens iets te vergeten, iets wat me in deze periode amper overkwam. Bovendien had ik plots meer tijd om van alles te doen. Om nog maar te zwijgen van het geld dat ik spaarde door veertien weekends niet op de lappen te gaan,” schrijft hij. Daarnaast is Nick ook tien kilogram vermagerd. “Dat is vast niet alleen door niet te drinken, maar ik ben in mijn leven nog nooit zoveel vermagerd op korte tijd.”

Mening: Dit vind ik een zeer mooie prestatie van deze jongen. Ik persoonlijk denk niet dat ik dat zou kunnen door de sociale druk rondom mij. Bij ons in Hoogstraten proberen ze dit ook te creëren met een slogan 'Je hoeft niet zat te zijn om zot te doen'. Deze actie past mooi bij dit bericht vind ik.

Bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20151103_0...ol-met-een-mens
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th November 2015, 19:28
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
100 dagen zonder alcohol

Net zoals Yannick vind ik het positief dat deze jongeman 100 dagen zonder alcohol leefde. Ik vind het ook zeer goed dat hij niet opgaf toen het moeilijker ging, toen hij snakte naar een glaasje alcoholische drank. Volgens mij kan hij een voorbeeld zijn voor velen onder ons. Persoonlijk drink ik nauwelijks alcohol, maar ik kan mij wel voorstellen dat het voor sommige mensen (ook voor sommige jongeren) ondenkbaar is om een dag zonder alcohol door te brengen. Zijn verhaal brengt duidelijk naar voor dat het in het begin moeilijk gaat, maar dat je jezelf daar moet proberen over te zetten. Naarmate je alcohol meer en meer laat staan, zal je er uiteindelijk zelfs niet meer aan denken. Nick gaf ook duidelijk aan dat hij zich nu veel beter voelt dan voorheen. Hoewel fervente alcoholconsumenten het niet graag zullen horen, je hebt geen alcohol nodig om gelukkig te zijn. In tegendeel zelfs! Daar is dit verhaal een bewijs van. Ik ben ook blij dat dit bericht in de media verschenen is. Op deze manier kunnen mensen die willen stoppen met alcohol te drinken opkijken naar dit verhaal en dat geeft hen hoop.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.