actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2015, 10:48
Lander.D*bruyn Lander.D*bruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Wuustwezel
Posts: 71
Ridouani volgt Louis Tobback op

Mohamed Ridouani wordt zo goed als zeker de opvolger van Louis Tobback als lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen in Leuven.

De lokale SP.A-leden spreken zich volgende week dinsdag uit over de nieuwe lijsttrekker, maar Ridouani is de enige kandidaat. Hij heeft ook de steun van huidig burgemeester Louis Tobback, die na deze regeerperiode stopt als burgemeester. Hij wordt dan 80 jaar. Sinds 1995 is hij burgemeester van Leuven.

De 36-jarige Ridouani is in Leuven geboren uit ouders van Marokkaanse oorsprong. Hij begon zijn carrière bij Deloitte, maar stapte al snel over naar de politiek, eerst bij de ter ziele gegane partij spirit, daarna bij de SP.A.

'Stad op hoger niveau tillen'

Sinds 2007 is Ridouani schepen van Leefmilieu, Onderwijs, Economie, Personeelsleden en Vastgoed. Bij de verkiezingen in 2012 haalde hij 2.325 voorkeurstemmen, het tweede hoogste aantal van de SP.A'ers op de lijst.

'Dat dat kon én kan, als zoon van arbeidsmigranten maakt me fier op Leuven', zegt hij over zijn politieke opkomst. 'Ik wil anderen dezelfde kansen en perspectieven geven als ik heb gekregen. (...) Ik wil samen met iedereen de stad op een hoger niveau tillen en grootse dingen realiseren voor de Leuvenaar.'

Meer bepaald wil Ridouani van Leuven 'een van de meest welvarende, zorgzame en groene steden van Europa maken'.

Buddy-project

Ridouani is bekend als drijvende kracht achter het buddy-project, waarbij studenten kansarme jongeren helpen bij het studeren, en van het project Leuven energieneutraal. Bij dat initiatief werkt een brede maatschappelijke coalitie aan een duurzame stad.

Ridouani wordt al langer genoemd als lijsttrekker. Ook liet Bruno Tobback uitschijnen dat hij mogelijk als lijsttrekker wou opkomen, maar dat werd door zijn vader Louis Tobback tegengesproken.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151207_02008415

Mening: Met het verdwijnen van Louis Tobback uit de politiek verliest Leuven een groot man. Hij heeft grootse dingen gerealiseerd en ervoor gezorgd dat Leuven een bekendere en betere stad is geworden.
Wanneer je het palmares bekijkt van zijn opvolger, Ridouani, zie je dat dit niet min is. Je ziet dat het Leuvense volk hem al in de armen heeft genomen. De 2.325 voorkeurstemmen geven mij aan dat hij de meest geschikte man is om bij de SP.A lijsttrekker te worden.
Zijn Marokkaanse afkomst is volgens mij een groot voordeel voor hem. Hij laat zien dat een zoon van arbeidsmigranten ook een hoge positie kan innemen. Ik hoop dat hij dit gebruikt om anderen te stimuleren solidair te zijn voor elkaar en dat iedereen elkaar gaat steunen om van Leuven een nog mooiere stad te maken in alle opzichten.

Laatst aangepast door Lander.D*bruyn : 8th December 2015 om 10:58.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.