actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2015, 19:36
Nick.D*.Schutter Nick.D*.Schutter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Pulle
Posts: 70
Binnenlandse Zaken test app voor huisartsen in gevaar

Binnenlandse Zaken test app voor huisartsen in gevaar

De FOD Binnenlandse Zaken test momenteel een app voor huisartsen die zich in een bedreigende situatie bevinden. Indien dat pilootproject behoorlijke resultaten oplevert, dan zal het systeem worden uitgerold en overgemaakt aan de huisartsenorganisaties. Dat heeft minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) donderdag in de Kamer verklaard.

Het was zijn partijgenote Valerie Van Peel die tijdens het wekelijkse vragenuurtje stilstond bij een huisarts die eerder deze week overleed nadat hij tijdens een huisbezoek een messteek had gekregen. Van Peel, zelf dochter van een huisarts, merkte op dat huisartsen geregeld met risicovolle situaties worden geconfronteerd. Toch kan het voor haar niet de bedoeling zijn huisartsen te overbeschermen, omdat er een vertrouwensband met de patiënt moet blijven bestaan. Bovendien kan je nu eenmaal niet alle risico’s wegnemen, luidde het.

Niettemin wilde ze van minister Jambon weten of er geen mogelijkheid bestaat om een soort 'alarmknop' in het leven te roepen, in de vorm van een app. Beroepsverenigingen vragen daar volgens het Kamerlid al langer naar. De minister bevestigde dat de administratie zo’n systeem momenteel aan het uittesten is. 'We moeten er zeker van zijn dat er geen noodoproepen verloren gaan', luidde het. Eens de app naar behoren werkt, zal hij worden uitgerold, aldus Jambon.

Bron: De Standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20151203_02002656
Datum: 3/12/2015

Eigen mening: Ik ben het met Valerie Van Peel eens. Ik vind dat het niet de bedoeling kan zijn huisartsen te overbeschermen, omdat er een vertrouwensband met de patiënt moet blijven bestaan. Dat wil niet zeggen dat ik de veiligheid van huisartsen niet belangrijk vind. Ik vind het gewoon raar dat sommige mensen hun huisarts bedreigen. Huisartsen doen alleen maar hun best om hun patiënten te helpen en dit zouden we moeten appreciëren, in plaats van hen te bedreigen wanneer we niet blij zijn met de manier waarop de huisarts handelt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.