actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2014, 18:43
v*ncent.peeters v*ncent.peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: herenthout
Posts: 97
Homeopathie op valreep erkend

http://www.nieuwsblad.be/article/de...140511_01101545

Eindelijk is er een registratieregeling voor homeo*paten. Alleen artsen, tand*artsen en vroedvrouwen met een speciale opleiding mogen nog homeopathie bedrijven. Plus een kleine en uitstervende restgroep. De rest kan inpakken.
Op de valreep – twee weken voor het einde van de regeerperiode – publiceert minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx (PS) vandaag een koninklijk besluit in het Staatsblad dat de homeopathie als erkent en zegt hoe homeopaten geregistreerd kunnen worden. *Tevredenheid valt echter nergens te *horen.

Maar de regeling krijgt kritiek van voor- en tegenstanders van homeopathie. En ze zegt bovendien niets over acupunctuur, osteopathie en chiropraxie.

De minister zat jarenlang in de tang. De wet-Colla van 1999 verplicht haar een registratieregeling uit te werken, maar universiteiten en hogescholen willen niets te maken hebben met praktijken die niet wetenschappelijk zijn. Bijgevolg raakte ze lang geen stap verder.

Ik ben blij dat homeopathie erkend wordt. Ik heb zelf altijd al heel argwanend tegenover de westerse geneeskunde gestaan omdat men bij ons nogal snel heel zware medicijnen durft voorschrijven. Ik heb bijvoorbeeld vrienden die tijdens de examens rilatine nemen om zich beter te concentreren terwijl dit een medicijn is dat vroeger alleen voor zware ADHD gevallen werd voorgeschreven. Ik wil hier niets slechts over zeggen maar zo zie je maar dat onze westerse geneesheren heel lichtzinnig omgaan met deze dingen. De Oosterse geneeskunde is misschien heel oud maar ze wordt nog altijd gebruikt en is zich stilaan ook in onze regio aan het nestelen. Ik ga zelf al een paar maanden naar een acupressurist als er iets geblokkeerd zit in mijn nek en ik kan jullie eerlijk zeggen dat deze mens al wonderen voor mij heeft gedaan. Ik kon vroeger moeilijk in slaap geraken maar nu ik een aantal meditatie oefeningen doe voor mijn slaap heb ik hier geen last meer van. Ik kan iedereen die met dergelijke problemen zit dit ongelooflijk aanraden maar je moet er met een open geest aan beginnen. Ik heb een aantal reacties gelezen op de site waar dit artikel gepost is en sommige mensen beweren dat dit kwakzalverij is voor arme mensen die geen fatsoenlijke geneesmiddelen kunnen betalen. Wel dit getuigt van een smalle tunnelvisie. Onze wetenschap heeft nu eenmaal niet op alles een antwoord en veronderstellen van wel is arrogant.

Laatst aangepast door v*ncent.peeters : 12th May 2014 om 19:00.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.