actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th March 2014, 18:45
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
Tiener in coma na overdosis energy drinks tijdens gamesessie

Tiener in coma na overdosis energy drinks tijdens gamesessie


Tijdens examens proberen studenten vaak op allerlei manieren om wakker te blijven en meer te kunnen studeren. Energy drinks, zoals Red Bull.
Een Noorse tiener stortte na een gaming marathon van 16 uur in elkaar en moest meteen naar het ziekenhuis gebracht worden. Daar bleken zijn nieren het te begeven en belandde hij in een coma die 13 dagen heeft geduurd.

De oorzaak ligt vermoedelijk in het overmatig gebruik van energy drinks, want hij zou maar liefst 4 liter hebben binnengekapt. Bovendien zou hij ook verschillende varianten gemengd hebben, wat ook ten zeerste wordt afgeraden.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...pe_20140324_002

Mening: Dit is toch een artikel om gamers (maar ook studenten in het algemeen) wakker te schudden, vind ik. Ten eerste is gedurende 16 uur lang voor een scherm zitten, niet aan te raden. Gezond is het ook allerminst. Ten tweede is ook het middel én de hoeveelheid ervan dat deze jongeman heeft gebruikt om wakker/alert te blijven was misschien niet de beste keuze. Ik vind persoonlijk dat er een gezondheidswaarschuwing op de blikjes energiedrank moet komen, omdat een grote hoeveelheid zeer ongezond is. Het kan ook verslavend werken, omwille van het suikergehalte. Wat ook niet onbelangrijk is, is dat de omstaanders in het oog kunnen/moeten houden wat er rondom hen gebeurd. Al mag daar natuurlijk de schuld niet bij gelegd worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 31st March 2014, 11:57
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Tiener in coma na overdosis energy drinks tijdens gamesessie

Dit is een kort artikel met een belangrijke inhoud. Ik ben het volledig eens met de mening van Griet. Dit is zeker niet de eerste keer dat zoiets gebeurt. Het gebeurt regelmatig, maar er wordt nauwelijks naar omgekeken. In elke leeftijdscategorie zijn mensen die verslaafd zijn aan gamen. Persoonlijk ken ik er ook enkelen. Niet zo lang geleden zag ik in de krant een artikel staan rond het afkicken van gamen. Dit is een psychologisch probleem en er bestaan speciale centra voor. Te lang achter een scherm zitten is niet goed voor de gezondheid. Zowel psychisch als fysiek kunnen er na verloop van tijd problemen optreden. Denk maar aan het verminderen van het gezichtsvermogen, hersenbeschadiging, game-vingers, ... . Dit zijn al ernstige verschijnselen en dan heb ik het nog niet gehad over de ontwenningsverschijnselen die optreden wanneer een gameverslaafde een bepaalde tijd niet kan gamen.

Veel 'gamers' gamen non-stop de hele dag (en soms zelfs 's nachts). Ze hebben een tekort aan slaap, maar ze willen toch verder gamen. Wat heeft dit als gevolg? Ze drinken energy drinks. Het is algemeen geweten dat dit ook slecht is voor de gezondheid. Hoe meer energy drinks gedronken worden, hoe erger de gevolgen. Volgens mij zou het niet slecht zijn om kinderen al van jongs af duidelijk te maken dat zo'n gedrag slecht is voor de gezondheid en dat ze er niet aan moeten beginnen! Als jongeren niet beginnen met gamen en overdosissen energy drinks, moeten ze er ook niet mee stoppen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.