actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th March 2017, 04:46
jens.s*olders jens.s*olders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Herentals
Posts: 75
‘Gehandicapten financieel niet gelijk behandeld’

Artikel:
Drie voorzieningen voor *personen met een handicap trekken naar de Raad van State tegen de ‘persoonsvolgende *financiering’.
Om historische redenen krijgen sommige instellingen meer middelen dan anderen. Ook sommige mensen met een handicap krijgen meer dan anderen, terwijl ze evenveel zorg nodig hebben.

De drie instellingen vinden dat een inbreuk op het gelijkheidsbeginsel. Die instellingen zijn Vesta in Sint-Niklaas, de vzw Den Dries uit Evergem en Begeleid Wonen Pajottenland.

Het Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap (VAPH) geeft toe dat er een ongelijkheid tussen de gebruikers en de instellingen is.

Vlaams minister van Welzijn Jo Vandeurzen (CD&V) ‘betreurt’ de stap van de drie voorzieningen. Volgens de minister werkt een ‘taskforce met alle stakeholders’ aan een voorstel voor een correctere financiering. Dat moet voor de zomer klaar zijn.

[B]Bron:
De Standaard 10 maart 2017
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170310_02773935

Eigen mening:
Ik sta aan de kant van Jo Vandeurzen in dit artikel. Ik ben 100% voor volledige gelijkheid tussen mensen, maar om alle mensen met een handicap/ instellingen dezelfde uitkering te geven, vind ik niet correct.
Er zijn enorm veel verschillende vormen van handicappen, en bij elke vorm heb je nog eens verschillende gradaties.
Deze variatie in handicaps betekent natuurlijk ook een diversiteit in behandelingen en kostprijs.
Zoals op het einde van het artikel wordt aangehaald, zijn ze bezig met een correct financiering-plan dat tegen de zomer klaar zou moeten zijn.
Dit vind ik een zeer goed voorstel, aangezien dan alle mensen met een handicap, de juiste hoeveelheid geld en middelen krijgen, en niet een vast bedrag voor iedereen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.