actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th March 2017, 21:01
Ev*lienVanzummeren Ev*lienVanzummeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2017
Locatie: Vielsalm
Posts: 37
Non, le lancement d’Apple Pay en Belgique n’a pas encore été confirmé

Non, le lancement d’Apple Pay en Belgique n’a pas encore été confirmé

Au contraire d’Android Pay qui lui est disponible depuis quelques jours.


De nombreux sites mettent en avant l’information suivante : le service de payement mobile de la firme de Cupertino arriverait en Belgique dès le mois de mai.
Cependant, cette communication résulte d’une erreur. En effet, la banque n’a pas tardé à réagir et a expliqué qu’il n’en était rien. En fait, c’est en Irlande qu’Apple Pay est disponible depuis peu. Pour la Belgique, l’information concernait Android Pay. Ce qui a conduit à une erreur au sein du service communication de la banque susmentionnée.

“KBC/CBC s’excusent pour la confusion. KBC/CBC lancent bientôt Android Pay sur le marché belge et NON Apple Pay. La confusion venait du lancement d’Apple Pay par KBC Bank en Irlande”, explique le service communication.

Certains n’hésiteront sans doute pas à évoquer une nouvelle “histoire belge”…

Dans les faits, aucune information ne semble confirmer l’installation du service dans un futur proche ou lointain dans nos contrées. Cependant, avec l’arrivée d’Android Pay, Apple pourrait réagir en faisant bénéficier à ses utilisateurs belges de son service de payement mobile.

Bron: Le soir

Mening: Ik ben van mening dat de technologie een beetje te ver kan gaan.
Ik zelf ben geen voorstander van het gebruiken van de contactloze bankaart (onder de 25 euro). Nog geen jaar later vinden ze een nieuw systeem uit. Maar dit keer gaan ze nog verder, nu zou je al kunnen betalen door je gsm op een scherm te houden. Ik vind dit niet positief. Er is nu al wetenschappelijk bewezen dat de mens te veel met zijn gsm bezig is.
Ik ben me hiervan bewust. Ik merk van mezelf dat ik geen uur zonder mijn gsm kan. Daarom vind ik de Apple en Android pay geen nuttige uitvinding. Ik vraag me af of onze gsm's in de toekomst nog meer te zeggen gaan hebben. Wat is er mis om contant te betalen of met de traditionele bankkaart?

Laatst aangepast door Ev*lienVanzummeren : 9th March 2017 om 21:14.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.