actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2015, 09:30
Romy.L*ntermans Romy.L*ntermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Mol
Posts: 79
Chirurg opereerde mijn verkeerde knie

'Chirurg opereerde mijn verkeerde knie’

'Verpleegster, ik denk dat de dokter mijn verkeerde knie heeft geopereerd', sprak de 49-jarige Pascal Tuybens toen hij dinsdag wakker werd na een operatie aan zijn meniscus. Zowel de patiënt als het Gentse ziekenhuis staan aan de grond genageld door het vervelende voorval, schrijft Het Laatste Nieuws.

Bouwvakker Pascal Tuybens uit Ronse meldde zich dinsdagochtend in het Gentse ziekenhuis Jan Palfijn voor een operatie aan zijn linkernie. De chirurg zou zijn meniscus verwijderen en zijn knie vanbinnen volledig ‘kuisen’, met een kijkoperatie. Toen hij voor de operatie werd klaargemaakt, maakte hij nog een babbeltje met de assistent van de chirurg. Pascal vertelde dat hij er was voor zijn linkerknie, maar dat zijn rechterknie af en toe ook pijn deed en die later misschien ook moest geopereerd worden. En daar liep het fout.

‘De assistent heeft vervolgens mijn verkeerde knie voorbereid en de chirurg dus letterlijk op het verkeerde been gezet. Ik ben wel verhaal gaan halen natuurlijk, maar volgens mij treft de chirurg geen schuld’, vertelt Pascal in Het Laatste Nieuws. De bouwvakker zal dan ook geen klacht indienen tegen het ziekenhuis. Hij laat nu eerst zijn rechterknie genezen en wil dan ook zijn linkerknie alsnog laten behandelen. ‘En dan moet ik hopen dat ze zich dan niet vergissen. Onvoorstelbaar eigenlijk. De geneeskunde is zo ver gevorderd, maar het verkeerde been opereren hoort er nog steeds bij. Straf’, besluit Pascal.

Bij het Gentse Jan Palfijn-ziekenhuis is er voorlopig nog niet officieel gereageerd op het incident. ‘We hebben negen orthopedisten in dienst en ik heb niets over dit voorval gehoord. Maar als het waar is, dan had het niet mogen gebeuren natuurlijk’, aldus hoofdgeneesheer Bruno Heyndrickx in de krant.

bron: De Standaard 29 oktober 2015 http://www.standaard.be/cnt/dmf20151029_01944521
eigen mening: Het is enorm erg dat een chirurg deze fout kan maken! oke, iedereen maakt fouten, maar als je met de gezondheid van mensen bezig bent vind ik dat je nog allerter moet zijn. Langs de ene kant is het bij deze patiënt niet zo een probleem omdat deze soms ook last had van zijn andere knie. Ik vind het goed dat de patiënt geen klacht wil indienen omdat de assistent van de chirurg verward was door de uitspraak van de patiënt. Niemand heeft hier dus schuld bij, maar bij de gezondheid van mensen moet je altijd oppassen vind ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.