actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2015, 20:53
yanthe.w*ckenier yanthe.w*ckenier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Zoersel
Posts: 55
Geval van tbc in opvangkamp Koksijde

In het opvangkamp op de luchtmachtbasis van Koksijde is een geval van tbc ontdekt. Burgemeester Marc Vanden Bussche begrijpt niet hoe dat kon gebeuren: 'Er is opnieuw een fikse deuk in het vertrouwen.'

'Er is een man met tbc vanuit het kamp overgebracht naar het ziekenhuis van Veurne', aldus de burgemeester. 'Ik heb meteen de FOD Volksgezondheid opgebeld. Zij gaan vanaf morgen een procedure opstarten in het kamp om te zien met wie de man in contact is gekomen en of er nog andere gevallen van tbc in het kamp zijn.'

De burgemeester vraagt zich af hoe dit mogelijk is. 'Een van onze eerste vragen was om de vluchtelingen te screenen. Door de grote toestroom is dat blijkbaar niet mogelijk. Dit zorgt wel voor een vertrouwensbreuk, want de gemaakte afspraken zijn niet nagekomen. Blijkbaar is het niet de politiek van Fedasil om de burgemeester op de hoogte te brengen. Voor hen is tbc misschien dagelijkse kost, maar hier is het dat alleszins niet', aldus de burgemeester, die zaak bijzonder ernstig neemt. 'Mensen kunnen zomaar binnen en buiten en sinds kort lopen hier ook kinderen school. We moeten de nodige garanties krijgen dat dit niet meer kan voorvallen.'

Woensdag staat er een evaluatievergadering op het programma. Dan moet ook duidelijk worden of de capaciteit nog zal worden opgedreven. Momenteel zitten er ongeveer 300 vluchtelingen op de luchtmachtbasis. 'Onze limieten zijn alvast nu al overschreden. We moeten de controle kunnen houden en dat moeten ze daar ook kunnen. Als ik hoor dat er nog steeds geen directeur is aangesteld, schrik ik toch wel', besluit Vanden Bussche.

Bron: De Standaard
Mening: De vluchtelingenstroom is een zeer actueel en ernstig onderwerp. Er komen enorm veel vluchtelingen die voor de oorlog op de vlucht zijn. Zij hebben er een zware tocht zonder al te veel basisbehoeften achter de rug. Hierbij gaan uiteraard ziektes gemoeid. Ik vind dan ook dat men de vluchtelingen die hier in een opvangplaats terecht komen, moeten onderzoeken. Hoewel er inderdaad veel vluchtelingen zijn denk ik toch dat dit een noodzaak is. Zo kan men verdere besmetting, en dus meer problemen in de opvangplaatsen, vermeiden.

Laatst aangepast door yanthe.w*ckenier : 19th October 2015 om 21:00.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.