actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th March 2009, 20:51
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mortsel
Posts: 115
Het Vaticaan slaagt door

De vasten zijn begonnen en misschien volg je ze wel.
Alleszinds bekijkt iedereen de vasten anders. Je beslist zelf wat je opgeeft of je volgt de traditionele manier en laat het vlees voor wat het is. Nu is er echter een nieuwe optie. Onze huidige Paus wil dat we in deze vasten zo weinig mogelijk sms'en of op het internet gaan.
Er komt veel commentaar op onze Paus want hij wordt steeds meer wereldvreemder. Zo heeft hij in de lente van 2008 zes nieuwe hoofdzonden vastgesteld : genetische manipulatie, milieuvervuiling, druggebruik, sociale onrechtvaardigheid, rijkdom verwerven op andermans kap en abortus.
Vanaf nu is bijna iedereen zo goed als een zondaar (want ik denk dat weinige niet ooit aan milieuvervuiling hebben gedaan).
Ook heeft de Paus officieel klacht ingediend tegen de Israëlische regering omdat een komiek LIor Shlein in zijn TV programma had gezegd dat Jezus te dik was om op het water te lopen en Maria geen maagd was.

[Grappig weetje, de Paus zij ook dat christenen mogen geloven in aliens want dat sluit het geloof in God niet uit.

Veel meer voorbeelden over de Paus en zijn gekke kuren stonden er in de Morgen van 6 maart (pag 12). Voor mij mocht mijn forumtitel over de Paus extremer maar omdat wij nog steeds spreken over onze Paus hou ik het beleefd ookal kan ik mij helemaal niet vinden met zijn stellingen !!!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th March 2009, 15:12
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Citaat:
Orgineel gepost door liesanne.adriaenssens
.

[Grappig weetje, de Paus zij ook dat christenen mogen geloven in aliens want dat sluit het geloof in God niet uit.



Je bedoelt: de Paus zei

Ik kan op dit moment niet zonder het internet. Het is mijn enige directe verbinding met mijn vrienden van de KHK
Daar bovenop, mijn eindwerk maakt zichzelf niet. De informatie die ik nodig heb vind je amper in bibliotheken.
Het is misschien een mooi voorstel maar niet mogelijk in mijn huidige situatie.
(hoe zouden we anders actualieit kunnen lezen :P)

Ik denk ook dat jij het een beetje te overdreven ziet. Ja we vervuilen allemaal, maar het gaat om de manier waarop. De Bijbel zegt dat we zorg moeten dragen voor onze planeet die God ons gegeven heeft. Iedereen vervuilt maar in mijn ogen als je probeert je vervuiling zoveel mogelijk in te dijken en je best te doen om zorg te dragen voor onze planeet, dat dit genoeg is om te zeggen dat je die nieuwe hoofdzonde niet begaat.
We kunnen jammer genoeg niet zonder auto's en bussen. Maar als je bijvoorbeeld carpooled of de bus neemt in plaats van je auto, draag je je steentje bij voor een minder vervuilde wereld.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th March 2009, 12:44
Inne.Vets Inne.Vets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: tielen
Posts: 103
Volgens mij begrijp je het verkeerd.
Als de Paus alles in het extreme ziet; mogen wij dit toch ook doen. Dus de Paus ziet iedereen aan als een zondaar maar is hij zelf dan ook een zondaar want hij doet toch ook dingen verkeerd.
En als hij het zo extreem ziet, kan niemand aan zijn 6 nieuwer hoofdzonden ontkomen.
Maar je kan er wel opletten.
De Paus ziet het in het extreme dus bekijken we dit door de ogen van de Paus. Maar we beseffen wel dat we ons moeten inzetten voor wat we kunnen berijken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.