actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2013, 07:13
e*ise.vandenabeel e*ise.vandenabeel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Schilde
Posts: 98
Ambtenaren Binnenlandse Zaken krijgen onterechte premies

Ambtenaren Binnenlandse Zaken krijgen onterechte premies

Volgens het Rekenhof keert de overheidsdienst Binnenlandse Zaken regelmatig toelagen en premies uit aan ambtenaren die daar geen recht op hebben en laat de interne controle te wensen over. Minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (CDH) belooft beterschap.

Het Rekenhof is op een hele waslijst aan onregelmatigheden en merkwaardige of verouderde praktijken gestoten toen het 33 toelagen en vergoedingen onderzocht bij de overheidsdienst (FOD) Binnenlandse Zaken.

Het zou echter niet gaan om grootschalig misbruik. Wat bijvoorbeeld vaak ontbreekt zijn verantwoordingsstukken. Zo wordt de regel dat toelagen niet verschuldigd zijn tijdens afwezigheidsperiodes van meer dan dertig dagen, systematisch genegeerd. Personen krijgen toelagen hoewel ze hiervoor niet in aanmerking komen, of ze krijgenegen te hoge bedragen.

Ambulancier
In bijna de helft van de gevallen blijkeneken de begunstigden van een toelage voor hulpverlener-ambulancier bijvoorbeeld geen of een vervallen certificaat te kunnen voorleggen.

Een aantal ex-militairen die in het kader van de herstructurering van het leger bij Binnenlandse zaken zijn ondergebracht, blijken niet alleen meer te verdienen dan hun basiswedde als militair, ze krijgen ook nog altijd hun militaire toeslagen.

Het Rekenhof stelt zich ook nog vragen bij enkele premies voor personeelsleden van de gesloten centra. Ook het werkregime bij de Civiele Veiligheid en het Crisiscentrum roept ook vragen op. Het Hof vraagt om een aantal premies opnieuw te evalueren, omdat ze betwistbaar zijn. Milquet bevestigt de kritiek van het Hof en zegt dat ze initiatieven zal nemen om de regels te actualiseren.

Bron: De Standaard
Datum: 23/10/2013

Mening: Als ik dit lees, ben ik teleurgesteld in onze Belgische politieke organisatie. Men spreekt hier niet over één vergissing, maar over foutieve betalingen op regelmatige basis. Ik vind het goed dat het Rekenhof hierop uit gekomen is en dat de premies nu opnieuw geëvalueerd kunnen worden. Maar, waarom is het voor politici soms toch zo moeilijk om zichzelf aan de regels te houden? Zij stellen de regels op en zijn slechtgezind als wij ze als volk ze overtreden. Waarom geven zij ons dan niet het juiste voorbeeld?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd October 2013, 08:48
Valerie.Pandelaers Valerie.Pandelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vorselaar
Posts: 99
Vandaag de dag blijken er wel elke dag zulke dingen naar boven te komen.
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat er met de informatie die er in onder andere dit artikel naar boven komt iets gedaan wordt.
Heel concreet zou er vanuit de ziekenhuizen meer gecontroleerd kunnen worden op het bezit van een correct certificaat voor ambulanciers, voordat ze het beroep uitoefenen en hiervoor een loon krijgen.
Ik hoop echt dat Milquet iets doet met deze informatie, en zo de onnodige en onterechte uitgaven kan beperken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.