actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd October 2013, 08:45
S*teve.keersmaekers S*teve.keersmaekers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 19
Vrouwenbewegingen kwaad op Turtelboom

Verschillende vrouwenorganisaties zijn kwaad over een wetsontwerp van minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open VLD). Dat schrijft Het Nieuwsblad.
Het wetsontwerp zorgt ervoor dat het aanvullende pensioen na een echtscheiding volledig terechtkomt bij de partner op wiens naam de groepsverzekering werd afgesloten. Dat is in de grote meerderheid van de gevallen de man.

Vrouwenbewegingen KVLV, Femma, Markant en Viva-SVV noemen de tekst vrouwonvriendelijk. ‘De zwakste partner blijft in de kou staan’, zeggen ze. Ze willen dat het aanvullende pensioen gelijk wordt verdeeld.

bron: krant De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131022_00803259

mening:
Het artikel toont aan dat vrouwenbewegingen er alles aan zullen doen om te blijven emanciperen. Ik ben het ergens wel eens met de vrouwen, een eerlijke verdeling is terecht. Anderzijds vind ik het er een beetje over, het gaat immers om echtscheidingen. Als men daar al over eerlijkheid begint lijkt het net alsof ze echtscheidingen promoten.
Voor sommige vrouwen is dit wel een actuele kwestie, dus vind ik zeker dat zij dan in hun goed recht zijn om te strijden voor een eerlijkere behandeling.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.