actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2013, 16:19
L*urens Meeus L*urens Meeus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Lichtaart
Posts: 25
"Normaal dat moslimextremisten worden opgepakt en ondervraagd"

zogenoemde Syriëstrijders bij hun thuiskomst in België worden opgepakt en ondervraagd. Dat heeft hij gezegd in "VTM Nieuws". Hij reageerde daarmee op de recente ontwikkelingen rond Jejoen Bontinck. De Wever keek ook al vooruit naar de verkiezingen van volgend jaar. Welke rol hij daarbij zal spelen, moet eind januari op een N-VA-congres duidelijk worden.




"Als burgemeester hou ik me niet bezig met individuele dossiers. In algemene termen kan ik wel zeggen dat ik het normaal vind dat zelfverklaarde moslimextremisten bij hun thuiskomst worden opgepakt en ondervraagd, zeker als ze dat op televisie met zo veel woorden zeggen", zei De Wever. "Het zou al te gek zijn dat ze hier met een soort aura van oud-strijder verder mensen kunnen werven."

Naar eigen zeggen zijn in Antwerpen intussen 33 Syriëstrijders ambtelijk geschrapt. "Voor de sociale zekerheid bestaan ze niet meer. Bij hun thuiskomst zullen ze zich opnieuw moeten inschrijven. Wie niets op zijn kerfstok heeft staan, keert trouwens beter anoniem terug. De stad heeft speciale ambtenaren klaarstaan om die jongeren opnieuw in de maatschappij te integreren."


"Traditionele partijen willen regering-Di Rupo II"


Dat de N-VA in de meest recente peiling een aantal procenten heeft ingeboet, leek De Wever niet echt te verrassen. "De regering-Di Rupo haalt sinds deze zomer alles uit de kast om een positief verhaal over haar beleid op te hangen. Ze maakt de bevolking wijs dat de crisis voorbij is."

"Door de manier waarop de traditionele partijen op de peiling hebben gereageerd, is nu wel duidelijk dat zij volgend jaar volop voor een regering-Di Rupo II willen gaan. Voor de kiezer is het nu klaar: ofwel kiest hij voor die piste, ofwel kiest hij voor de verandering van de N-VA."

Welke rol hij zelf zal spelen bij de verkiezingen, liet De Wever in het midden. "Ik heb de Antwerpenaren beloofd dat ik 6 jaar lang hun burgemeester zou blijven. Ik moet toegeven dat dit veel van me vergt. Na november zou ik normaal wat meer tijd moeten hebben om me met de Wetstraat bezig te houden. In januari vindt een N-VA-congres plaats. Dan pas begint de campagne en moeten zowel de inhoud van het programma als de namen van de kandidaten bekend zijn."

Bron: http://www.deredactie.be 20/10/2013

Eigen Mening: Ik ben het eens met de mening van Meneer De Wever.
Het is niet de bedoeling dat ze ontvangen worden in België als oorlogshelden maar eerder opgepakt en ondervraagt zoals terroristen.
Dit zeggen ze zelf trouwens ook dat ze in Syrië gaan vechten om een goede hemel te verdienen en een goede moslim te zijn.
Dit noemt men in het westen een moslimextremist.
Ook dat ze automatisch geschrapt worden in Antwerpen bij de sociale zekerheid is een goede zaak.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.