actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th October 2013, 19:12
S*ef Bruyninckx S*ef Bruyninckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 33
Gantman: ' Schaf het Centrum voor Gelijke Kansen af'

Gantman (N-VA): ‘Schaf het Centrum voor Gelijke Kansen af’

André Gantman, N-VA-fractieleider in de Antwerpse gemeenteraad, vindt dat het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding afgeschaft moet worden. Gantman deed zijn uitspraken in Gazet van Antwerpen.
‘De directeur van het Centrum voor Gelijke Kansen (CGKR), Jozef De Witte, zegt bij herhaling dat het racisme niet afneemt en dat de muticulturele maatschappij mislukt is’, aldus Gantman. ‘Uit de studies van professor Mark Elchardus blijkt dat de problemen met allochtone jongeren alleen maar toegenomen zijn en nog zullen toenemen. Bij die jongeren groeit het racisme zelf. Maar over die studies zwijgt men.’
Volgens Gantman blokkeert het CGKR met zijn standpunten een harmonieuze integratie. ‘Zo verzet het CGKR zich tegen het verplichten van cursussen Nederlandse taal aan nieuwkomers. De taal kennen is echter de sleutel tot tewerkstelling in Vlaanderen en een essentiële vereiste tot integratie.’ Gantman vindt het onaanvaardbaar dat mensen werkloos zijn omdat ze de taal niet machtig zijn.
CGKR hindernis voor integratie
‘Volgens mij heeft het CGKR absoluut niet bijgedragen tot de integratie, het is er zelfs een hindernis voor’, gaat Gantman verder. Volgens hem faalt het CGKR als pleitbezorger voor de aanvaarding van onze waarden over de scheiding van kerk, godsdienst en staat, de neutraliteit van de ambtenarij en de gelijkheid van man en vrouw.
Daarom moet men het CGKR maar afschaffen wegens ‘contraproductief’. Gantman legt de nadruk op de morele opvoeding van de jeugd. Die moet volgens hem voorrang krijgen op bureaucratische mastodontinstituten en juridische en strafrechtelijke sancties.
Die morele opvoeding moet kleinschaliger op een lager niveau gebeuren. Gantman vindt een aanpak op het niveau van de steden, waar middelen doelgerichter aangewend kunnen worden, veel efficiënter.

Bron: De Standaard
Datum: 7 oktober 2013

Mijn mening: Ik denk dat de politici heel goed moeten nadenken vooraleer ze het Centrum voor Gelijke Kansen afschaffen. Ik heb bij dit artikel een dubbel gevoel. Enerzijds treed ik Gantman bij wanneer het gaat over de taal die de nieuwelingen moeten beheersen. Ik vind ook dat nieuwelingen onze taal goed moeten beheersen en op z’n minst de moeite moeten doen om ze te leren. Als ze willen blijven in België moeten ze de taal kunnen want dan moeten ze hier ook werken. Anderzijds vind ik dat we dit artikel een beetje in een context moeten plaatsen. Hij zegt dat het racisme niet afneemt. Is het dan niet logisch dat het aantal klachten van racisme toeneemt als het aantal mensen in België en het aantal immigranten maar blijft stijgen. Als er steeds meer mensen bijkomen zal het heel moeilijk worden om echt te kijken naar het aantal gevallen van racisme maar moet men kijken naar het aantal gevallen van racisme ten opzichte van de totale bevolking. En vanaf het moment dat ze dat gaan toepassen kunnen ze pas echt gaan vergelijken met de voorgaande jaren. Bovendien vind ik dat Gantman het allemaal heel zwart-wit ziet wanneer hij besluit dat het CGKR achteraf gezien eigenlijk contraproductief werkt want ik ben ervan overtuigd dat het CGKR er zeker wel heeft toe bijgedragen dat dit land ver staat in de gelijkheid tussen man en vrouw bijvoorbeeld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.