actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2013, 22:55
E*len.backx E*len.backx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Kasterlee
Posts: 131
Ségolène Royal aan Di Rupo: "Stel ontgroeningen buiten de wet"

Ségolène Royal aan Di Rupo: "Stel ontgroeningen buiten de wet"

De Franse politica Ségolène Royal heeft een brief gestuurd naar de Belgische premier Elio Di Rupo. Daarin dringt ze er bij Di Rupo op aan om "ontgroeningen" te verbieden. Royal verwijst naar Franse studenten van de universiteit van Luik die onlangs na een studentendoop in coma belandde. Als gewezen minister van Onderwijs voerde Royal zelf een verbod op "ontgroeningen" door in Frankrijk.

De gewezen Franse presidentskandidate zegt dat ze "geschokt" was door het voorval met de Ulg-studente. Een studente diergeneeskunde belandde recent in coma nadat ze bij een ontgroeningsproef een grote hoeveelheid water had gedronken.

Volgens Royal moeten dergelijke ontgroeningspraktijken wettelijk bestreden worden om mogelijke slachtoffers te beschermen. "Ik neem me de vrijheid u aan te raden om een verbod op ontgroeningen in een wet te gieten", aldus de voormalige Franse PS-minister in haar brief aan Di Rupo. "Ik twijfel er niet aan dat u de recente feiten even verschrikkelijk vind als ik. Dat zeg ik u zonder omwegen: plaats ontgroeningen buiten de wet", aldus Royal.

Bron:http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/O...en-de-wet.dhtml (geraadpleegd op 2013-10-14)

Eigen mening:
Dat de Franse Politica Ségolène Royal een brief heeft gestuurd naar de Belgische premier Elio Di Rupo met de vraag dat hij de “ontgroeningen” wil verbieden vind ik erover. Ze kunnen hier misschien strengere regels over maken door bijvoorbeeld te zeggen dat er tijdens de ontgroening geen gebruik mag worden gemaakt van alcohol. Maar echt verbieden vind ik een stap te ver. Ik doe dit jaar zelf mee aan de doop en ben zeer benieuwd hoe die gaat verlopen. Zou het zelf zeer erg vinden dat ze die moesten afschaffen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.